پیشرفت ۸۰ درصدی طرح مسکن محرومان لرستان
کد خبر: 3941423
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح مسکن محرومان لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی طرح مسکن محرومان در سطح استان اظهار کرد: حداقل زیربنای هر واحد مسکونی ۶۰ متر است.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح مسکن محرومان لرستانمسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، رسالت اصلی این بنیاد را ساخت‌وساز مسکن برای محرومان و افراد بی‌بضاعت دانست و اظهار کرد: بنیاد مسکن با هدف خانه‌دار کردن افرادی که تمکن مالی نداشتند در همان سال‌های اولیه انقلاب به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی و تبیین و عملیاتی کردن شعارهای اصلی انقلاب که حمایت از محرومان بود شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن محرومان در استان لرستان، تصریح کرد: طرح مسکن محرومان برای افراد بی‌بضاعت روستایی در سطح استان با هدف‌گذاری ساخت دو هزار مسکن آغاز شد که ساخت ۱۲ هزار مسکن دیگر در قالب طرح بهسازی مسکن روستائیان لرستان در حال اجراست.

رضایی با بیان اینکه طرح بنیاد مسکن محرومان در سطح استان ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: تاکنون هزار مسکن در قالب طرح مسکن محرومان تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان، نوساز کردن مسکن‌های ناایمن، مطابق با استانداردهای معماری و عمرانی، مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی در مقابل زلزله را از اهداف اجرای این طرح در لرستان برشمرد و گفت: در قالب یک تفاهم‌نامه یک ساله، دو هزار واحد مسکونی محرومان این استان نوسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت هر کدام از این واحد‌ها ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اهدا شده است، تصریح کرد: مضاف بر این برای هر خانوار ۸۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص داده شده است. طرح مسکن محرومان لرستان تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تلاش ما استمرار این طرح در سنوات آینده است.

انتهای پیام
captcha