ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رأس برنامه‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3941773
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رأس برنامه‌ها قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه باید روحیه ایثار و از خود گذشتگی در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان استمرار داشته باشد، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که دیروز، 27 آذرماه در دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهدا دارای شاخصه‌های اخلاقی ویژه‌ای بودند که سه شاخصه مهم آنان ایثار، مذهبی بودن و مودب به آداب الهی بود که امیدواریم ما نیز بتوانیم به این شاخصه‌ها دست پیدا کنیم.

وی افزود: در دوران جنگ و امروز گروهی به دنبال مادیات، گروهی به دنبال مقام و قدرت و گروهی به دنبال هوس و فساد بودند و هستند اما شهدا با گذشتن از جان خود زندگی عزتمند و شرافتمندانه را به ما هدیه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: شهدای ما افرادی مذهبی و اهل نماز، عبادت، دعا و نیکی بودند و هیچگاه حتی در لحظه شهادت خود دست از این روحیه برنداشتند.

وی با اشاره به اینکه آنچه را شهدا در دفاع از نظام و انقلاب انجام می‌دادند، برای ما یک کلاس درس است، اعلام کرد: امیدواریم با آرام گرفتن این شهدا در استان کردستان شاهد تقویت هرچه بیشتر روحیه معنویت بین مردم شهیدپرور استان باشیم. شهدایی که امروز در استان کردستان به خاک سپرده می‌شوند، مأمن عشق و معنویت هستند و در این راستا میزبانی از این شهدای گمنام برای ما یک افتخار بسیار بزرگی است. انعکاس و بازگوکردن نقش مهم حماسه‌آفرینی شهدای والامقام در پیروزی و اقتدار ایران اسلامی برای نسل جوان ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه باید روحیه ایثاری که شهدا به خاطر آن جان‌فشانی و از خود گذشتگی کردند، در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان استمرار داشته باشد، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد.

توسل به شهدا مایه وحدت است

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شهدا بزرگترین نعمت الهی در راه رسیدن به معبود هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام انسجام دینی در کشور را محکم‌تر خواهد کرد چراکه شهدا واصل این امر محسوب می‌شوند، افزود: توسل به شهدا مایه وحدت است و با این کار دیگر اختلافی بین مذاهب مختلف مانند شیعه و سنی در کشور دیده نمی‌شود.

یحیی معروفی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: عزت، اقتدار و امنیت نظام اسلامی به برکت خون شهدا به وجود آمده است و ایثار و جانفشانی آنان مایه کرامت ملت انقلابی ایران است.

وی با اشاره به اینکه شهدا مظهر عزت و افتخار جمهوری اسلامی هستند، چرا که امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت‌های آنان است، یادآور شد: شهادت، فیض بزرگی است که خداوند بزرگ نصیب بندگان برگزیده‌اش می‌کند.

پیام شهدا برای ملت ایران

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز بیان کرد: بدون شک خداوند متعال احترام خاصی را برای شهدا قائل است و پس از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، مردم را به توسل به شهدا توصیه کرده است.

وی با اعلام اینکه شهدای گرانقدر با نثار جان خود پیام عزت، کرامت، شرافت، استقامت، فداکاری و وفاداری را برای ملت ایران به ارمغان گذاشتنند، افزود: شهدای انقلاب اسلامی جان خود را به خداوند متعال اهدا و در مقابل مدال عزت و افتخار را از خداوند دریافت کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نام شهید و شهادت در بسیاری از آیات قرآن آمده است و این امر نشان از جایگاه ایثار و شهادت نزد خداوند متعال است.

ماموستا رستمی یادآور شد: شهدا با خون خود درخت امنیت و آرامش را آبیاری کردند و این آسایش و امنیت پایدار را که به امانت برای ما به ارث گذاشتند، را باید پاس بداریم.

یادآور می‌شود پیکر مطهر چهار شهید گمنام عملیات‌های کربلای 5 و رمضان دفاع مقدس روز چهارشنبه، 26 آذرماه وارد کردستان شد و پیکر پاک دو شهید از این عزیزان دیروز، 27 آذرماه در دانشگاه فرهنگیان به خاک سپرده شد و پیکر پاک دو شهید دیگر در گلزار شهدای بیجار و شهر توپ آغاج بیجار تشییع و خاکسپاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha