تجلیل از منتخبان مسابقات سراسری قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3942211
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

تجلیل از منتخبان مسابقات سراسری قرآن در آذربایجان‌شرقی

طی مراسمی از منتخبان چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان آذربایجان‌شرقی تقدیر شد.

تجلیل از منتخبین چهل‌وسومین مسابقات قرآن در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،  طی مراسمی که امروز سی‌ام آذرماه برگزار شد، از منتخبان چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در استان تقدیر به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: مفهوم کلمه «وحدت» را در قالب فیزیکی یاد گرفته‌ایم در صورتی که منظور از وحدت از نظر امام خمینی(ره) و امثال شهید مفتح و مطهری، وحدت در باورها، اعتقادات و اندیشه‌ها است.

وی افزود: آنچه که موجب تحول در مجموعه‌های دانشگاهی می‌شود، جاری ساختن اندیشه‌های ناب اسلامی در انواع دروس و رشته‌های تحصیلی است، چراکه همه دروس و رشته‌ها الهی هستند، به شرط آن‌که نیت و انگیزه الهی داشته باشند و به قصد کمک به خلق الله فرا گرفته شوند.

حسینی ادامه داد: در نقطه مقابل ممکن است علوم و دروسی که در ظاهر الهی هستند مانند علم فقه بر اساس قصد و انگیزه الهی فرا گرفته نشوند که در این حالت، این علوم نیز الهی نخواهند بود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با تبریک کسب مقام‌های ارزشمند در مسابقات قرآنی کشور از سوی نخبگان قرآنی استان، گفت: این‌ نوع مسابقات و رقابت‌های سالم شور و شوقی در بین شرکت‌کنندگان ایجاد کرده و موجب انس بیشتر با قرآن کریم می‌شود.

وی اظهار کرد: با آرزوی توفیق و انس بیشتر با قرآن کریم، امیدواریم که همگی جزو اهل عمل به قرآن باشیم و این کتاب مقدس روز به روز وارد زندگی ما شود.

یادآور می‌شود، امسال در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف گروه تواشیح خوانان آذربایجان‌شرقی در بخش تواشیح و همخوانی به مقام سوم و ام‌البنین طالبی نیز در بخش ترتیل به مقام دوم دست یافتند.

انتهای پیام
captcha