فعالیت ۵۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور
کد خبر: 3942724
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

فعالیت ۵۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم توجه بیشتر به لرستان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی تأکید کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند.

فعالیت ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بدو ورود به خرم‌آباد به همراه استاندار لرستان و معاون اقتصادی و تعدادی از مدیران استانی از پارک علم و فناوری لرستان بازدید کرد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به لرستان، گفت: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که پروژه‌ها در آنها به‌صورت خودکار در حال انجام است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور با اشاره به تأثیر کرونا در این زمینه، گفت: وقتی که ما یک سیستم فعال داریم این سیستم به‌صورت خودکار محصولات را می‌سازد و وارد بازار می‌کند.

ستاری با اشاره به حمایت گسترده از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در سال آینده هم به همین صورت حمایت‌های ما ادامه خواهد داشت و در صورتی که بودجه‌ای که دولت تصویب کرده به تصویب مجلس هم برسد حتما حمایت‌های بیشتری از شرکت‌های نوپا انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص ارائه وام و تسهیلات لازم به شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: در حوزه وام تسهیلات خوبی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود به‌طوری‌ که هر هفته تعداد زیادی برنامه افتتاحیه در تهران و شهرستان‌ها داریم که عمدتا به شکل مجازی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: استان لرستان از استان‌های بسیار پر پتانسیل است اگرچه تاکنون به پتانسیل واقعی آن توجه نشده و توسعه پیدا نکرده است اما با توسعه پارک علم و فناوری این نگرش جدید ایجاد شده و به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف و خصوصاً حوزه‌هایی که لرستان در آن پتانسیل بالایی دارد مثل حوزه‌های کشاورزی، دامپروری گیاهان دارویی که مشکلات این حوزه‌ها در حال برطرف شدن است.

ستاری با اشاره به ایجاد حوزه‌های پزشکی و ساخت تجهیزات پزشکی گفت: شرکت‌هایی در این زمینه در حال فعالیت هستند و امیدوارم که با حمایت از طرح‌های مذکور و نتایج این سفر اتفاقات ارزشمندی در استان لرستان در حوزه‌های مورد نظر رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha