توسعه زنجیره‌های تولید با شیوه‌های دانش‌بنیان در دستور کار اوقاف است
کد خبر: 3943071
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

توسعه زنجیره‌های تولید با شیوه‌های دانش‌بنیان در دستور کار اوقاف است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توسعه زنجیره‌های تولید یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است و در این زمینه تلاش خواهد شد با استفاده از شیوه‌های دانش‌بنیان این مهم را در مجموعه‌های اوقافی محقق سازیم.

توسعه زنجیره‌های تولید با شیوه‌های دانش‌بنیان در دستور کار اوقاف است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس این سازمان عصر روز گذشته 3 دی در پایان سفر یک روزه خود به استان در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به مشارکت در فعالیت‌های دانش بنیان گفت: گره‌خوردن تولید ما با دانش و کیفی‌سازی محصولات و رفع نیازهای داخلی توسط دانش دانشمندان،جوانان‌ و دانشجویان‌ما و گره خوردن اقتصاد مولد با دانش می‌تواند راه برون‌رفت خیلی خوبی باشد.
خاموشی با بیان اینکه معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه چالش‌های موجود را شناسایی می‌کند و بعد پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع آن چالش‌ها را جمع آوری و بررسی می‌کند اظهار کرد: اگر محصولی منحصراً از خارج وارد می‌شود به این فکر افتادیم که آیا می‌توانیم در داخل آن را تولید کنیم که به عنوان مثال مجموعه‌ای که تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را پیشنهاد داده و یا شرکتی دیگری که تجهیزات پزشکی و اینپلنت‌ها را پیشنهاد داده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان‌اینکه شرکت‌هایی با ما وارد قرارداد شده‌اند افزود: موقوفات عمدتاً در این پروژه‌ها مشارکت کرده و سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنند و انشاءالله این مسیر را با همکاری همه مردم و تبعیت از رهبر انقلاب خوب طی کنیم و از این تحریم‌ها هم برون رفت پیدا خواهیم کرد و مقابله با دشمن را در عرصه جنگ اقتصادی پیش خواهیم برد.
حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی یکی از محوری‌ترین کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه را رسیدگی به وضع معیشتی مردم در ایام کرونایی دانست و افزود: از ابتدای شروع این عارضه در اجتماع تا به امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته‌معیشتی در سطح کشور تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان نیز از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر پنج میلیارد تومان در زمینه کمک به آسیب‌دیدگان و مقابله با کرونا هزینه شده متذکر شد: در طرح شهید سلیمانی در مجموع ۶ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده تهیه و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: بقاع متبرکه، نذورات مردم، موقوفاتی که نیات آنها منطبق با اطعام هست که با مشارکت مردم در اینجا عملیات مساوات را داشتند و انشاالله این اقدام تا زمان سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن هم تا زمانی که این ویروس از جامعه پاک شود این طرح ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha