وضعیت مطلوب نمازخانه‌ها در 98 درصد از ادارات البرز
کد خبر: 3945626
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
سرپرست ستاد اقامه نماز البرز مطرح کرد:

وضعیت مطلوب نمازخانه‌ها در 98 درصد از ادارات البرز

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه درحال حاضر همه ادارات البرز دارای نمازخانه هستند، گفت: 98 درصد نمازخانه‌ها وضعیت مطلوبی دارند.

ارسالی/// لازمه قبولی عبادات مقبولیت نماز است

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، سرپرست ستاد اقامه نماز البرز، 15 دی‌ماه در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر اینکه لازمه قبولی عبادات مقبولیت نماز است، گفت: در قرآن 190 بار الفاظ مربوط به نماز و 19 بار واژه اقامه نماز آمده است كه نشان از اهميت و ارزش والای نماز دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر همه ادارات البرز دارای نمازخانه هستند، گفت: 98 درصد نمازخانه‌ها وضعیت مطلوبی دارند.

این مسئول با بیان اینکه بررسی و نظارت بر نمازخانه‌های ادارات برعهده ستاد اقامه نماز استان است، افزود: هر ساله ادارات با توجه به ظرفیت و امکانات و تفکیک دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مرادی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های ادارات مشکل فیزیکی ندارند، اظهار کرد: تجهیزات و ساخت‌وساز نمازخانه‌های مدارس در استان نیز از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه ادارات بر حسب بودجه تخصیصی از اعتبارات فرهنگی تجهیز می‌شوند، گفت: ادارات می‌توانند برای تجهیز نمازخانه‌ها درخواست خود را اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان در راستای ترویج نماز در استان تلاش می‌کنند، گفت: تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد و ترویج امر نورانی نماز نشان‌دهنده همدلی و هم‌زبانی مسئولان است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز البرز اشاره کرد و افزود: این ستاد به‌منظور رسیدن به گفتمان مشترک با مردم سایر کشورها و معرفی هرچه بیشتر احادیث و آموزه‌های دینی اسلام به سایر کشورها، 80 حدیث را به زبان انگلیسی ترجمه و برای ستاد مرکزی ستاد اقامه نماز ارسال کرده است تا در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام منتشر شود.

سرپرست ستاد اقامه نماز البرز تصریح کرد: از آنجا که در فرهنگ غرب ثروت، کامیابی و شادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، احادیث ترجمه‌ شده با محوریت دنیا و مسائل دنیوی انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha