خودسازی و پرورش باور‌های دینی؛ از شاخصه‌های مهم فرهنگ فاطمی
کد خبر: 3947054
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

خودسازی و پرورش باور‌های دینی؛ از شاخصه‌های مهم فرهنگ فاطمی

مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که با محوریت سردار شهید سلیمانی به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، گفت: خودسازی و پرورش باور‌های دینی از شاخصه‌های مهم فرهنگ فاطمی و کاملترین الگو برای تربیت نسل جوان است.

فرهنگ فاطمی کاملترین الگو برای تربیت نسل جوان استفاطمه واعظ سلطانی، مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با محوریت سردار شهید سلیمانی به مناسبت ایام فاطمیه با حضور خواهران بسیجی حوزه ۶ خواهران سمیه(س) در حسینیه رقیه(س) اردبیل برگزار شد.

این مدرس و مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، اظهار کرد: خودسازی و پرورش باور‌های دینی از شاخصه‌های مهم فرهنگ فاطمی و کاملترین الگو برای تربیت نسل جوان در برابر فتنه‌های دشمنان اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: تاکید بر سبک زندگی فاطمی و ارائه الگو‌های معرفتی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی و سیره اخلاقی آن حضرت نیز از بخش‌های سخنرانی این مراسم بود و به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

واعظ سلطانی، با تأکید بر تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی، افزود: کسانی که آرامش را در جمع کردن مال دنیا و غرق شدن در پول و ثروت و مقام و لذت‌های دیگر دنیا جست‌وجو می‌کنند، از آرامش قناعت و ایجاد سلامت روان در خانواده و جامعه غافل هستند و قناعت شاخص مهمی در فرهنگ و منش فاطمی در سبک زندگی، سعادت و عزت هر انسانی است، اما نباید قناعت را با تنبلی و کم‌کاری یکی کرد و کسی که کار نمی‌کند و تلاشی برای بهبود شرایط زندگی خود ندارد نمی‌توان او را قانع نامید.

این مبلغ دینی حوزه علمیه اردبیل، بیان کرد: فلسفه نهضت فاطمه زهرا(س)، بیش از گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اگر آموزه‌های دینی صرفاً به حرف و شعار بسنده شود و در رفتار‌ها تجلی نیابد و در برابر خانواده و جامعه نمود نیابد، تاثیرگذار نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مخاطب ما نیز امروزه همچون جامعه مخاطب حضرت زهرا(س) شبهات زیادی در ذهن دارد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برای روشنگری و پیام آوری با صراحت لهجه، شجاعت، رعایت اخلاق و محبت گام برداشته است و این همان معیار‌هایی است که باید مورد توجه مبلغان و الگوی زنان جامعه اسلامی نیز باشد.

این مدرس حوزه علمیه اردبیل، حسن اخلاق فاطمه زهرا(س) را سبب انتشار و گستردگی اسلام دانست و گفت: مبلغان نیز باید با چنین خطی مشی به پرسش‌ها و چالش‌های مخاطبان به ویژه جوانان پاسخ دهند، چرا که جوانان به جهت فاصله زمانی نتوانسته اند درک تجربی از دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند.

واعظ سلطانی، بیان کرد: اگر جوانان ما که امروز دارای ظاهری متفاوت هستند نتوانند در برخی جلسات دینی حضور پیدا کنند و شبهات خود را بیان کنند، پس کجا بایستی آموزش ببینند؟ ما باید اجازه دهیم که این جوانان سؤالات و شبهات دینی خود را مطرح کنند و ما نیز بتوانیم تحمل پذیرش و توانایی پاسخگویی به آن را داشته باشیم.

وی با اشاره به شخصیت سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) از زنان بزرگ تاریخ بشریت و یکی از زنان بودند که سیاست اسلامی را خوب می‌دانستند، چون در کنار دو شخصیت بزرگ یعنی پدر گرامی‌شان پیامبر اسلام(ص) و شوهرشان امام علی(ع) قرار داشتند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha