نظامیان آمریکایی نمی‌توانند در سرزمین مهدی موعود(عج) حضور داشته باشند
کد خبر: 3947139
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
امام جمعه بغداد:

نظامیان آمریکایی نمی‌توانند در سرزمین مهدی موعود(عج) حضور داشته باشند

امام جمعه بغداد در مراسم سالگرد سردار سلیمانی و المهندس و یارانشان در شهر بصره با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق گفت که اینجا سرزمین مهدی(عج) است و نظامیان اشغالگر آمریکایی نمی‌توانند در این سرزمین حضور داشته باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الکوثر، آیت‌الله سید‌یاسین الموسوی، امام جمعه بغداد طی سخنانی که امروز، دوشنبه در بصره درباره چرایی شهادت فرماندهان پیروزی به دست تروریست‌های آمریکایی ایراد کرد، گفت: یک سال قبل آمریکا دو نفر از مردان بزرگ مقاومت به نام‌های حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را به شهادت رساند.

وی در ادامه سخنرانی خود در مراسم ختم سالگرد سردار سلیمانی و المهندس و یارانشان در شهر بصره اعلام کرد که این یک تجاوز آشکار به قانون و حاکمیت عراق است و ترامپ هم علناً گفت که قاتل است. این جنایت وحشتناک نیاز به پاسخ به این سوال دارد که چرا این دو مرد بزرگ به شهادت رسیدند؟

امام جمعه بغداد در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات مقامات عراقی درباره لزوم اجتناب عراق از درگیری‌های ایران و آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون هفده سال از سرنگونی صدام، دیکتاتور عراق می‌گذرد. نقش ایران و نقش آمریکا طی این سال‌ها در عراق چگونه بوده است. آیا ما تاکنون یک سرباز ایرانی را در شهر یا روستاهای عراق دیده‌ایم؟ به خدا قسم شما یک اردوگاه ایرانی در مناطق سنی و شیعی و مسیحی دیده‌اید؟

امام جمعه بغداد در ادامه ضمن وصف رشادت‌ها و فدارکارهای شهید سید‌محمد‌باقر صدر تصریح کرد: ایشان همان کسی بود که هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت که اکنون آخرین قلعه‌های ظلم و استبداد در منطقه سرنگون شده است و به خدا قسم این مرد بزرگ، امام خمینی (ره)، آرزوهای پیامبران و بندگان شایسته خدا را محقق کرده است.

آیت‌الله سید‌یاسین الموسوی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تأکید کرد و گفت: اینجا سرزمین مهدی(عج) و پایتخت مهدی(عج) است و نظامیان اشغالگر آمریکایی نمی‌توانند در این سرزمین حضور داشته باشند. نیروهای آمریکایی باید با زور و اجبار و با همت جوانان برومند عراقی از این کشور اخراج شوند.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که انتقام اشک امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر پاک شهید سلیمانی را بگیرد.

انتهای پیام
captcha