آغاز پرداخت تسهیلات به صندوق‌های اشتغال‌زا مردم‌یار بسیج در فارس
کد خبر: 3947362
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

آغاز پرداخت تسهیلات به صندوق‌های اشتغال‌زا مردم‌یار بسیج در فارس

آئین نمادین آغاز تخصیص 8 میلیارد وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بین صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا مردم‌یار بسیج سازندگی استان فارس در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در سال «جهش توليد»، آئین نمادین آغاز تخصیص 8 میلیارد وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بین صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا مردم‌یاربسیج سازندگی استان فارس با حمایت صندوق کارآفرینی امید استان فارس امروز، 23 دی‌ماه در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

اسماعیل قزل‌سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس در این مراسم كه به‌میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزآباد برگزار شد، گفت: امروز با کمک صندوق کارآفرینی امید و در راستای اشتغالزایی خرد در روستاها و حاشیه‌های شهر مبلغ 8 میلیارد تومان امتیاز وام قرض‌الحسنه در فاز اول به این صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان فارس واگذار می‌شود.

وی با بیان اینكه در استان فارس 1575 صندوق قرض‌الحسنه تأسیس شده است، ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم‌یار یکی از طرح‌های اعتلا بسیج است که با هدف تشکیل یک نهاد محلی که توسط خود مردم اداره و نظارت می‌شود، راه‌اندازی شده است.

قزل‌سفلی با تصریح اینكه این صندوق‌ها خود اتکا و مستقل هستند، بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی در قبال این صندوق‌های مردم‌یار 2 راهبرد توانمندسازی، آموزش و تسهیل‌گری در امورات را برعهده دارد.

وی به اهداف تشکیل و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشاره کرد و گفت: کمک به ایجاد و حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی، استقلال اقتصادی مردم در روستا با محوریت جوامع روستایی، تقویت اقتصاد خانواده‌های کم‌برخوردار نیازمند، روحیه مشارکت و تعاون مردم و کمک به انجام کارگروهی در جهت جذب منابع، استقلال اقتصادی محلات و تشکیل زنجیره انسانی در جهت راه‌اندازی کسب و کارهای خرد از جمله اهداف صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زای مردم یار بسیج است.

قزل‌سفلی به نقش بسیج سازندگی در امور صندوق‌ها نیز اشاره کرد و گفت: مأموریت بسیج سازندگی رصد، توانمندسازی و کمک به خوداتکایی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزای مردم‌یار بسیج است و کلیه امورات دیگر صندوق توسط خود مردم اداره و هدایت می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس به اشتغالزایی این صندوق‌های خرد اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 5 هزار شغل توسط وام‌های خرد این صندوق‌ها ایجاد، احیا، توسعه و گسترش داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون وام‌های زیادی از محل منابع صندوق‌ها به اعضای صندوق پرداخت شده است که بسیج سازندگی با تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با صندوق‌ها، بانک‌ها و مؤسسات دیگر در جهت کمک به توسعه اشتغالزایی توسط صندوق‌ها قدم برداشته است.

قزل‌سفلی به بازپرداخت‌های موفق و منظم صندوق‌ها در قبال وام‌های دریافتی از مؤسسات و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های عظیم در صندوق‌های خرد روستایی و موفقیت‌آمیز بودن این صندوق‌ها، باید بیش از پیش توسط دستگاه‌ها و مؤسسات مالی کشور مورد حمایت قرار گیرند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس به همکاری مجمع نمایندگان استان در جهت محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: ما آمده‌ایم کارها را سخت نکنیم، بلکه آسان کنیم و ما مسئولان باید این مسیر را در پیش گیریم و ان‌شاءلله شاهد روزی باشیم که در شهرستان فیروزآباد و دیگر شهرستان‌های استان فارس با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان، بیکار و بدون شغل نداشته باشیم.

بهرام لطیفی، سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان فارس هم در ادامه این نشست با اشاره به تعامل خوب و اقدامات بسیج سازندگی استان فارس، گفت: تعامل و همکاری بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی امید خیرات و برکات زیادی خواهد داشت و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار بسیج با همکاری مردم اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج همیشه در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: اعتقاد صندوق کارآفرینی امید این است که با توانمندسازی و حمایت‌های خرد و کلان مردم می‌توان کارگاه‌های خرد را در جوامع ایجاد کرد و هر کجا توانمندسازی انجام گیرد و حرکتی آغاز شود ما حمایت‌های مالی خواهیم کرد.

لطیفی به اختصاص 18 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در اختیار صندوق‌ها در جهت توانمندسازی شغلی و ایجاد کارگاه‌های خرد اختصاص داده شده است و امید داریم با پیگیری‌های لازم مبلغ 8 میلیارد مورد تفاهم با بسیج سازندگی را در فاز دوم به 16 میلیارد تومان برسانیم.

وی اظهار كرد: با توجه به توافقات صورت گرفته با و با توجه به اینکه شهرستان فیروزآباد به‌عنوان شهر دست‌بافته‌ها ثبت ملی شده است مقرر شده تا ۴ روستا از روستاهای تابعه این شهرستان که بیشترین مزیت را در این زمینه دارند انتخاب و تحت عنوان هر روستا یک محصول مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد.

در ادامه این جلسه عبدالرسول رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزآباد هم به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم منویات اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی را جامعه عمل بپوشانیم و قطعاً با همکاری گروه‌های جهادی و صندوق‌های مردم‌یار و حمایت دستگاه‌های استانی و محلی می‌توانیم باری از مشکلات اقتصادی مردم برداریم.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخل گفت: تاکنون ۴۱ صندوق قرض‌الحسنه محلی در سطح شهرستان راه‌اندازی شده است که از بستر این صندوق‌ها طرح‌های اقتصادی مختلفی ایجاد شده که برای افراد زیادی اشتغال‌زایی شده و به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی بیان كرد: بحمد الهی با این اقدامات توانسته‌ایم بخشی از مشکلات اقتصادی شهرستان را با حمایت و همت فرمانده سپاه فجر فارس و بسیج سازندگی و صندوق کارآفرینی امید حل کرده و مردم شهرستان و روستاهای مختلف با راه‌اندازی مشاغل خانگی روحیه مضاعفی را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha