برگزاری ۱۰ محفل قرآنی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3949663
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

برگزاری ۱۰ محفل قرآنی همزمان با دهه فجر در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل اوقاف آذربایجان‌شرقی با اشاره به معرفی برنامه‌های کمیته قرآنی استان در دهه مبارکه فجر بیان کرد: بیش از ۱۰ محفل قرآنی در مساجد و امام زادگان شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

برگزاری ۱۰ محفل قرآنی به مناسبت دهه فجر در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، پنجم بهمن‌ در نشست کارگروه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، گفت: انقلاب اسلامی ایران، ریشه قرآنی دارد و برگرفته از فرهنگ قرآن و عترت است و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این دهه، جلوه‌های قرآنی نمود و بروز بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای برنامه‌های تلویزیونی، دیدار با خانواده‌های برتر قرآنی، تجلیل از قاریان، حافظان و پیشکسوتان و شهدای قرآنی از جمله برنامه‌های کمیته قرآنی خواهد بود، افزود: بیش از ۱۰ محفل فاخر قرآنی در مساجد و امام‌زادگان شهرستان‌ها به ویژه در شهرهایی مانند مراغه، اهر، مرند، میانه برگزار خواهد شد.

حسینی با تأکید بر اینکه برنامه‌های متنوع تلویزیونی متناسب با ایام دهه فجر آماده شده است و زمان برگزاری آن به زودی اعلام می‌شود، گفت: علاوه بر محافل قرآنی، در فضای مجازی به تولید محتوای قرآنی نیز توجه شده است و در این رابطه با مشارکت مؤسسات قرآنی و نهادهای قرآنی مثل سازمان تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های قرآنی برنامه‌هایی با وحدت و همدلی اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همزمان با شب میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) محفل قرآنی بزرگ در امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار شده و برای ۲۲ بهمن ماه نیز بعد از اقامه نماز، محفل قرآنی در امام زاده سیدمحمد کججانی(ع) تدارک دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین همایش بین‌المللی گرامیداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز با محوریت «وقف و علم الادیان»، بیان کرد: این همایش از حدود هفت ماه قبل کلید خورده است و با مشارکت دانشگاه تبریز و دانشکده الهیات این دانشگاه برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه مجوز isc نیز برای مقالات دریافت شده است، افزود: فراخوان همایش نیز در چهار محور «اندیشه‌های علمی خواجه‌ رشیدالدین فضل‌الله همدانی، مجموعه تاریخی ربع رشیدی و موقوفات خواجه‌ رشیدالدین فضل‌الله همدانی، علم الادیان در عصر خواجه‌ رشیدالدین فضل‌الله همدانی و دستاوردها و چشم انداز پژوهش‌های میراث فرهنگی در رابطه با ربع رشیدی» منتشر شده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بنا بود تا سوم آذر روند دریافت مقاله به اتمام برسد که با توجه به شرایط کرونایی این امر به تأخیر افتاد، اضافه کرد: در صورت مساعد بودن وضعیت و کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا، این همایش ۱۲ اسفند به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد، در غیر این صورت، همایش را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha