خدمتگزاری به خلق بهترین عبادت است
کد خبر: 3951318
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

خدمتگزاری به خلق بهترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خدمتگزاری به خلق را بهترین عبادت برشمرد و گفت: در نوع خدمت‌رسانی بالاترین خدمت، کار فرهنگی است هر کس هر گره‌ای از مردم بگشاید و لبخندی بر دل انسان‌های غمدیده بنشاند بالاترین عبادت را داشته است.

ارسالی دوشنبه //// مشکلات امروز جامعه، نتیجه اقدامات انسان‌های دشمن پرست و توجیه‌‌گر استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، 13 بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی استان ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: پیدا کردن راه درست کار سختی نیست؛ بلکه خود هستیم که اشتباه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به دستورات اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کنیم هیچ مشکلی نداریم، افزود: جهان هستی، عالم و انسان‌ها آفرینش خداوند هستند و حکم و دین نیز برنامه رشد انسان‌هاست.

عبادی تصریح کرد: پیام پیمغبران الهی و جانشینان آنها که منفعت، خیر و رشد ما در تبعیت از آنهاست، همواره ما را از عبادت طاغوت، نفس، جهل و فساد نجات داده و به عبودیت خدای متعال راهنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال به عبودیت نیازی ندارد، گفت: به عبارت دیگر عبودیت یعنی شیوه پرورش انسان، لذا این انسان است که به عبودیت نیاز دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه 25 سوره حدید «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»، ادامه داد: هر چیزی در جای خودش در همه امور سهمیه‌بندی دارد و اگر این اصل در جامعه بشری حفظ می‌شد همه‌ انسان‌ها به کمال می‌رسند، اما مانع آن افرادی هستند که با بعثت پیغمبران مخالفت و تابع طاغوت بودند، گاه به‌صورت نظامی و غیر نظامی علیه پیغمبران و جانشینان آنان می‌جنگیدند.

عبادی تصریح کرد: شیاطین جنّی و انسی، در طراحی توطئه‌ها شیوه‌هایی اتخاذ می‌کنند که افراد بی‌تجربه در دام آنها افتاده که یکی از شیوه‌ها مشغول کردن مردم به دین‌های متعدد(عرفان‌های کاذب) است و به اسم دین تکفیر می‌کنند، شما در هر زمانی از تاریخ که نگاه کنید این جنگ‌ها همواره بوده است.

وی افزود: در زمان امروز همان‌گونه که در روایات آمده است، دوران آخرالزمان، دوران پر فتنه‌ای است؛ البته همان‌گونه که فتنه‌های زیادی دارد، فرصت بسیار خوبی نیز فراهم شده است تا فتنه‌ها را پاسخ داد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی بیان کرد: در برخی روایات نقل شده است کسانی که در قبل از ظهور حضور و درک و بصیرت داشته و پای اعتقادشان بمانند، اجرشان از افرادی که بعد از ظهور حضرت حجت(عج) حضور داشته باشند، بیشتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شما کمر همت بستید و از مکتب انبیاء(ع) در حال دفاع هستید، گفت: امروزه بمباران شبهات نسبت به دین حق بسیار زیاد است، شبهه به دین اسلام وارد می‌کنند، اما نسبت به ادیان بت‌پرستی و گاوپرستی هیچ نظری ندارند، عرفان‌های کاذب را اصلا کار ندارند، اما در مقابل اسلام موضع می‌گیرند.

عبادی افزود: در طول تاریخ استکبار برای اینکه مردم را در جهان به استضعاف بکشانند و بر مردم مسلط شوند، بین آنها اختلاف می‌اندازد و ادیان متعددی اختراع می‌کند.

وی یادآور شد: همه‌ انسان‌ها که نمی‌توانند همه علوم را فراگیرند، اما باید برای انتخاب درست در کنار افراد صادق باشند، هر کدام از افرادی که در رفتار و گفتار خود صادق‌اند، باید همراه آنها بود همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ».

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: دیروز سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بود، همه مردم از کوچک تا بزرگ از ایشان استقبال کردند، در هنگام وفات ایشان در تشییع پیکرشان سنگ تمام گذاشتند چراکه امام خمینی(ره) صادق بود و مردم شیفته ایشان بودند.

عبادی با اشاره به اینکه با وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دیگر دنبال شبه رفتن معنا ندارد، گفت: وقت صرف کردن به اینکه انگلیس یا ترامپ و بایدن چه می‌گوید بیهوده است، امروز باید دنبال صدق رفت و این صدق معیار حق است، حق یعنی واقعیت اشیا و صدق انعکاس آن و آنچه پیغمبران و جانشینان آنها و علمای راستین می‌فرمایند، صدق است چراکه مطابق آن حقی است که وجود دارد.

وی افزود: در مسائل اعتقادی، جریانات سیاسی و مسائل اقتصادی، باید همراه با راستگویان بود، از افرادی که با پول و سرمایه‌های مردم اختلاس می‌کنند، توجیه‌گر هستند و یا دروغ می‌گویند، باید فاصله گرفت و به‌دنبال انسان‌های صادق که بیشتر از حق خود نمی‌گیرد، رفت، باید دنبال امثال آدم‌هایی همچون علامه مصباح یزدی(قدس سره) که ملاصدرای زمانه بود، رفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، خدمتگزاری به خلق را بهترین عبادت برشمرد و افزود: در نوع خدمت‌رسانی بالاترین خدمت، کار فرهنگی است هر کس هر گره‌ای از مردم بگشاید و لبخندی بر دل انسان‌های غمدیده بنشاند بالاترین عبادت را داشته است.

وی اظهار کرد: قضایای تلخی در این ۴۲ سال اخیر تجربه کرده‌ایم، اما با همه این تلخی‌ها به همت شما میوه‌های شیرینی به  بار خواهد نشست، این در حالی است که دریچه‌های امید برای مردم باز شده است و استحکامی حاصل شده و همچنین در سراسر جهان مردم کشورهای مختلف شعار عدالت‌خواهی می‌دهند، امروز دنیا آماده می‌شود که حرف انقلاب اسلامی را به زبان خود فریاد زنند.

انتهای پیام
captcha