هیچ کسی حق وادادگی در برابر دشمن را ندارد
کد خبر: 3952205
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

هیچ کسی حق وادادگی در برابر دشمن را ندارد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در شرایط کنونی و در مواجهه با این شرایط سخت، از سوی تمام مسئولان ارشد، میانی، رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک صدای واحد شنیده شود، گفت: هیچ کسی حق ندارد علامتی از ضعف و وادادگی در رفتار خود بروز دهد.

هیچ کسی حق وادادگی در برابر دشمن را ندارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 17 بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز، در مصلای اعظم امام خمینی (ره)، با بیان اینکه در شرایط کنونی و در مواجهه با این شرایط سخت، از سوی تمام مسئولان ارشد، میانی، رسانه‌ها و نخبگان کشور باید یک صدای واحد شنیده شود، گفت: هیچ کسی حق ندارد علامتی از ضعف و وادادگی در رفتار خود بروز دهد که موجب جسارت دشمن شود و در این میان مسئولان نقش اول را دارند.

وی به توهم حداکثری بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و افزود: بایدن در حال حاضر با ساختار چند بعدی از تحریم‌ها علیه ایران مواجه است چرا که ترامپ از برجام خارج شد و هزینه تشدید تحریم و خروج از برجام را به جان خریده است و به عبارت دیگر ترامپ کار بایدن را راحت کرده است و حالا بایدن نه تحریم جدید می‌تواند وضع کند که هزینه‌ای برای آن‌ها داشته باشد و نه علاقه‌ای برای رفع تحریم‌ها دارد.

آل‌هاشم، ادامه داد: بایدن در اعلام سیاست‌های خود تاخیر می‌کند تا به خیال خود ایران را در حالت انتظار قرار دهد و برنامه‌اش این است که بعد مدتی با توهم، چند تحریم بی‌اثر را رفع کند و در آخر یک امتیاز به ایران دهد و سپس با این امتیاز دهی به برجام برگردد و در نهایت برجام ۲ و ۳ را مطرح کرده و شرط گذاری را برای برجام‌ها اجرا کند.
خطیب نماز جمعه تبریز ظهار کرد: آمریکا می‌خواهد به بهانه امتیارات ناچیز برای واداشتن ایران به انفعال، به اجماع‌سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی آورد.

وی بیان کرد: طبق فرموده رهبر حکیم انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر اینکه به رفع تحریم‌ها بینجامد و بدون این موضوع، برجام و بازگشت آمریکا به برجام معنی ندارد و پوچ خواهد بود.

آل‌هاشم، ادامه داد: اگر آمریکا تحریم‌ها را برداشت، برجام هم به حالت قبلی خود برمی‌گردد و مذاکرات باید فقط و فقط و در موضوعات هسته‌ای و در قالب ۱+۵ باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: مذاکرات دو جانبه بین ایران و آمریکا منتفی است البته ما نتیجه شیرین خنثی‌سازی تحریم در صنایع دفاعی را چشیده‌ایم و الان در خنثی‌سازی تحریم اقتصادی هستیم، از این‌رو از مسئولان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم از این مسیر و خطوط ترسیمی مقام عظمی ولایت خارج نشوند.

وی در ادامه خطبه‌ها با ابراز تاسف از عدم تصویب کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح با ۱۵۳ رای موافق و ۶۳ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از دستور جلسه خارج شد و فقط ۳ رای می‌خواست تصویب شود، از این‌رو ضمن احترام به آرای مخالف، از ۱۵۳ نماینده که برای طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان اقدام کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: البته رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است که این طرح با رد ایرادات احتمالی دوباره به مجلس باز می‌گردد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ۲ رویداد فرهنگی فاخر تبریز از جمله ساخت سریال شهید باکری و جلال ۲ اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک به پشت صحنه این ۲ سریال رفته و از نزدیک با عوامل این سریال‌ها صحبت کردم که به حق هر دو سریال نکات آموزنده دارد.

آل‌هاشم، در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن گفت: اگر ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم، باید برکات این انقلاب از جمله استقلال نظامی، فرهنگی را در نظر بگیریم و آن‌ها را هم مطرح کنیم.

امام جمعه تبریز، در تکریم استقلال فرهنگی انقلاب اظهار کرد: توجه کنیم که کجا بودیم و الان کجا هستیم. حقوق اقلیت‌ها در این نظام رعایت می‌شود و انتخابات‌ها به عنوان مردم‌سالاری در دنیا اثر می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha