فرد مدعی طب اسلامی باید محاکمه شود / تولید دو واکسن کرونا در دانشگاه بقیة‌‎الله(عج)
کد خبر: 3952817
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
ابوالقاسمی در پاسخ به ایکنا:

فرد مدعی طب اسلامی باید محاکمه شود / تولید دو واکسن کرونا در دانشگاه بقیة‌‎الله(عج)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌‎الله(عج) با اشاره به تولید دو واکسن کرونا در این دانشگاه به اظهارات یک مدعی طب اسلامی که به مصرف‌کنندگان واکسن کرونا نسبت‌های ناروایی داده بود، واکنش نشان داد و او را جنایتکاری خواند که باید دستگیر و محاکمه شود.

فرد مدعی طب اسلامی جنایت‌کار و باید دستگیر و محاکمه شود/ تولید دو واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌‎اللهبه گزارش خبرنگار ایکنا، حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج)، در نشست خبری صبح امروز ۲۰ بهمن‌ماه خود، با بیان اینکه دشمن ما و افرادی که با دشمنی می‌کنند حتی از رسیدن دارو به کودکان سرطانی خودداری می‌کنند، گفت: به عنوان رئیس انجمن آنکولوژی ایران این حرف را می‌زنم نه به عنوان خانواده این کودکان یا یک فرد دیگر. شرکت‌های داروسازی خارجی ادعا دارند که با سیاست کاری ندارند، اما از ارسال دارو‌های شیمی درمانی برای کودکان ایران خودداری می‌کنند از جمله این شرکت‌های داروسازی فایزر است. وقتی دیدیم به کودکان سرطانی رحم نمی‌کنند مطمئن شدیم که در مورد واکسن هم با ما رفتار مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های دولت ترامپ به تک‌تک مردم و کودکان ما فشار آورد، اظهار کرد: اگر توان تولید دارو در داخل کشور نبود، باید شاهد از دست رفتن بیماران به ویژه کودکانمان می‌بودیم؛ در شعار می‌گویند که دارو و خدمات پزشکی تحریم نیست، اما در عمل شرکت‌های دارویی آمریکا از دادن دارو به ایران خودداری می‌کنند.

ابوالقاسمی از تولید دو واکسن کرونا در این دانشگاه خبر داد و گفت: ما چاره‌ای جز ادامه رقابت علمی در سطح بین‌الملل نداریم و باید دانش خود را رشد دهیم، اینکه ما در یک اپیدمی به صورت اورژانسی بخواهیم واکسن تهیه کنیم را تا کنون تجربه نکرده بودیم، اما در کرونا توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم و یک واکسن را روز گذشته رونمایی کردیم و یک واکسن دیگر را به زودی رونمایی می‌کنیم. این واکسن‌ها نوترکیب بوده که فاز حیوانی آن انجام شده و به زودی با کسب مجوز وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود.

وی افزود: سپاه به صورت مستقیم در یکی از این واکسن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و واکسن دیگر نیز از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری حمایت می‌شود. پلتفرم واکسن ما متعلق به بخش‌های خصوصی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) با اشاره به نیاز کشور به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، اظهار کرد: ما توانستیم ۵۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز در دانشگاه تولید کنیم و به مردم بدهیم و همچنین خط تولید ماسک را در کشور راه‌اندازی کنیم و کشور را در این راستا بی‌نیاز کنیم.

وی با اشاره به خدمات به بیماران کرونایی اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۷۵ نفر بیمار کرونایی را در بیمارستان بقیه‌الله پذیرش کردیم و ۴۰ درصد این ظرفیت را به مردم عادی اختصاس دادیم.
 
ابولقاسمی با اشاره به تولید ۱۵۰ مقاله علمی در حوزه کرونا اظهار کرد: برای چاپ این مقالات دچار مشکل شدیم چرا که ترامپ دانشگاه بقیه‌الله را که محل کسب علم و دانش است تحریم کرد.
 
وی همچنین با بیان اینکه در جهت خودکفایی کیت آنتی‌ژن را در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌‎الله(عج) تولید کردیم، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو این کیت‌ها به تولید انبوه می‌رسند تا در طرح شهید سلیمانی استفاده شود. در طرح شهید سلیمانی جنبه‌های مختلفی از جمله تشخیص سریع دیده شده که مستلزم داشتن کیت کافی و ارزان است که ما به تولید آن خواهیم پرداخت.

سرپرست پروژه تحقیقاتی پلاسمادرمانی کووید ۱۹ گفت: تحقیقات پلاسمادرمانی کرونا از این دانشگاه آغاز شد. ما با سازمان انتقال خون هماهنگ شدیم و هنوز هم مرکز پلاسماگیری ما فعال است و چندین هزار بیمار از پلاسمای بهبودیافتگان از کرونا استفاده کردند که باعث کاهش مرگ و میر بیماران کرونا به ۱۰ درصد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) بیان کرد: در زمینه تزریق سلول‌های بنیادی نیز پیشرفت داشتیم و به بسیاری از بیماران کرونایی سلول بنیادی تزریق کردیم. بیش از ۲۲۰ پروژه کد اخلاق گرفتند و دارو‌های گیاهی نیز در این زمینه کد اخلاق گرفتند و وارد فاز آزمایش شدند. در دانشگاه خود مراکز آموزشی فعالی داریم که به تربیت نیروی انسانی برای سایر دانشگاه‌ها اقدام می‌کند.

ابوالقاسمی درباره ممنوعیت ورود واکسن فایزر به کشور گفت: باید با تمام قوای کشور در جهت تولید واکسن پیش می‌رفتیم. باید توجه کنیم که همین واکسن فایزر را هم غربی‌ها به اندازه کافی به آن دسترسی ندارند و برای همین رو آورده‌اند به واکسن روسی کرونا. وقتی منابع متعددی برای تهیه یک فرآورده بیولوژیک داریم، آیا منطقی است که از یک کشور که دشمن ماست آن را تهیه کنیم؟ منطق به ما می‌گوید از جایی واکسن کرونا وارد کنیم که حداقل دشمنی با ما نداشته باشند، وقتی دانشمندان ما را اسرائیل و آمریکا ترور می‌کنند چطور باور کنیم که واکسن آن‌ها برای ما مفید است؟ مگر ما کم سابقه داریم از کار‌هایی که این کشور‌ها علیه مردم ما انجام داده‌اند مگر ما یادمان رفته که با گاز شیمیایی بیمارستان‌های ما را بمباران کردند؟ باید برای تهیه یک واکسن این مسائل در نظر گرفته شود. از سوی دیگر واکسنی که در منهای ۷۰ درجه سانتیگراد باید نگهداری شود نیازمند زیرساخت‌های فراوان است. وقتی راه‌های متفاوتی برای تهیه فراورده‌های بیولوژیک داریم باید از راه‌هایی که امن‌تر است برای واردات واکسن کرونا استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) در پاسخ به سؤال خبرنگاری ایکنا، مبنی بر اظهارات یکی از مدعیان طب اسلامی در مورد مصرف‌کنندگان واکسن کرونا نیز گفت: این فرد جنایتکار است و باید دستگیر و محاکمه شود. اظهارات او باعث شد که بسیاری از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست بدهند. به عنوان یک پاسدار می‌گویم که چاره‌ای جز دستگیری این فرد نداریم. هرکس طرفدار این شخص باشد طرفدار زر و زور و تزویر است.

ابوالقاسمی گفت: تبلیغات وی نه تنها جان بیماران کرونایی را گرفت بلکه باعث شد بسیاری از کودکانی که زردی داشتند هم جان خود را از دست بدهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایکنا مبنی بر وضعیت دارو‌های تالاسمی اظهار کرد: بیماران تالاسمی به دو چیز نیاز دارند؛ نخست خون و دوم دارو‌های شلاتور یا کاهنده آهن. تمامی این دارو‌ها در داخل تولید می‌شوند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. برای بیماران نیز که به این دارو‌ها نیاز دارند باید دارو را وارد کرد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ - ۲۲:۱۱
0
0
اگر بنا بردستگیری هست امثال شما رو هم باید دستگیر کرد!
captcha