نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است
کد خبر: 3953426
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
رئیسی در دیدار با خانواده‌های شهدای عراق:

نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز، 22 بهمن‌ماه، با جمعی از خانواده‌های شهدای عراق در سفارت ایران در بغداد دیدار و تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با جمعی از اعضای خانواده‌های شهدای عراق که جان خود را در راه پاسداری از سرزمین عراق و مقدسات اسلامی در نبرد با گروه‌های تروریستی ـ تکفیری و حامیان آنها نثار کردند، دیدار و یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشت.

وی در این مراسم ضمن تقدیر از حضور خانواده های شهدا گفت: از اینکه خانواده‌های شهدا زینب‌وار سختی‌ها را تحمل کرده و پرچم مقدس شهدا را به دوش کشیده‌اید، تقدیر می‌کنم.
 
رئیسی با اشاره به شهادت امام حسین (ع) در کربلا و پرچمداری زینب (س) در این قضیه افزود: شهدای کربلا نه فقط رستگاری نصیبشان شد بلکه خاکی که با خون آنها عجین شد، با خاک‌های دیگر اختلاف دارد و این خاک، افلاکی شده است. خون امام حسین (ع) قرار است در عالم نقش‌آفرینی کند.
 
دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور عراق

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه همچنین، بعدازظهر چهارشنبه (۲۲ بهمن) برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

وی در این دیدار که در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ادای احترام نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تاکید کرد که خون این دو شهید آثار و برکات زیادی در تحکیم روابط دو کشور خواهد داشت.

رئیسی گفت: پیوند دو ملت ایران و عراق ریشه در باورها، اعتقادات و تمدن دو کشور دارد و با وجود خواست دشمنان، مناسبات ملت و دولت ایران و عراق در حال افزایش است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی بین ایران و عراق همیشه وجود داشته اما همکاری دو کشور این تلاشها را خنثی کرده است.

رئیس قوه قضائیه همچنین به همکاری های دو کشور در جهت مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: همکاری برای مقابله با عناصر تروریستی داعش نماد واقعی همدلی و همکاری بین دو ملت بوده است.

رئیسی اظهار کرد: آمریکا ادعا کرد می خواهد با داعش مقابله کند و برای این کار ائتلاف تشکیل داد اما آنچه شاهد بودیم تقویت داعش از نظر تسلیحاتی و پشتیبانی و اطلاعاتی و جنبه‌های دیگر بود.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و ریشه دار ایران و عراق گفت: فرهنگ و میراث مشترکی ملت‌های ایران و عراق را به هم پیوند داده است.

وی افزود: روابط ایران و عراق یک واقعیت تاریخی است که بر اصول فرهنگی و برادری استوار است.

نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است

برهم صالح سفر رئیس قوه قضائیه به عراق را پیام مهمی برای عراق و منطقه دانست که دارای ابعاد مختلفی است و تصریح کرد: دولت‌های ایران و عراق با همکاری مشترک و نزدیک امور را پیش می‌برند و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مناسبات داشته‌ایم.

وی با اشاره به همکاری‌ها برای آزادی زندانیان ایرانی محبوس در عراق گفت که یک فهرست با همکاری سفارت ایران تهیه شده و قرار است این افراد به ایران منتقل شوند.

رئیس‌جمهور عراق به موضوع استرداد مجرمین اشاره کرد و با استقبال از همکاری ایران و عراق در این زمینه گفت که مشکلات بر سر راه مبارزه با فساد را می توان با یک همکاری جدی برطرف کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مشترک ایران و عراق گفت که روابط بنیادین این دو کشور باید به گونه ای تحکیم شود که هیچکس دیگر نتواند آن را به هم بزند.

برهم صالح همچنین بر لزوم تقویت حاکمیت عراق تاکید کرد و گفت که عراق ضعیف، محلی برای اختلافات و آشوب است.

وی با بیان اینکه نظام سابق یک جنگ کور را بر ما تحمیل کرد ولی ما از این مرحله به طور کامل عبور کردیم گفت: عراق مستقل و دارای حاکمیت می‌تواند هم‌پیمان و تکیه‌گاهی برای ایران باشد.

رئیس‌جمهور عراق همچنین بر تحکیم مناسبات قضایی کشورش با ایران تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی با ایران همکاری می کند تا مسائل حقوقی دو کشور در شرایط خوبی پیش رود.

انسجام وهمدلی از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام است

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه)‌ به صورت جداگانه و چهره‌ به چهره با جمعی از علمای‌ اهل سنت و شیعه، دبیرکل حزب اسلامی و شخصیت‌های اثرگذار در عرصه سیاسی و اجتماعی عراق دیدار کرد و انسجام و همدلی را از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام دانست.
رئیسی که در رأس یک هیات عالی‌رتبه قضایی در عراق به سر می‌برد، امروز (چهارشنبه)‌ بصورت جداگانه و چهره‌ به چهره با جمعی از علمای‌ اهل سنت و شیعه، دبیر کل حزب اسلامی و شخصیت‌های اثرگذار در عرصه سیاسی و اجتماعی عراق دیدار کرد.

وی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم عراق، ابراز امیدواری کرد، جامعه اسلامی از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در مصونیت بماند.

رئیس قوه قضاییه شناخت دشمن و بصیرت افزایی در جامعه را از وظایف علما دانست و تاکید کرد: همه کسانی که در صحنه سیاسی عراق اثرگذارند باید با شناخت دقیق شرایط، نقش خود را در جهت بصیرت آفرینی در جامعه ایفا کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال اختلاف‌افکنی در جهان اسلام هستند، گفت: جمهوری اسلامی بر راهبرد وحدت و انسجام بین مسلمانان تاکید دارد و همه باید در مسیر تحقق این راهبرد حرکت کنند.

وی اظهار کرد: انسجام و همدلی از مهمترین نیازهای امروز جهان اسلام است و هرگونه تفرقه برای مسلمین را مضر و همچون سم خطرناکی می‌دانیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه جنس کار تکفیری‌ها از همان جنس اقدامات صهیونیست‌هاست، افزود: این گروهک‌ها اسم خودشان را مسلمان گذاشته‌اند، اما بزرگترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اخراج آمریکایی‌ها بر اساس مصوبه قانونی مجلس عراق تصریح کرد: تا روزی که آمریکایی‌ها در منطقه باشند، این منطقه امن نخواهد بود چرا که آنها هر جا باشند، شرارت ایجاد می کنند.

رئیسی مصون‌سازی جوانان و جامعه عراق و تربیت نیروی انسانی و انسان‌سازی را از وظایف فقها و علما دانست.

رئیس قوه قضاییه همچنین یکی دیگر از وظایف علما و روحانیون را خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: باید در کنار توجه به انسان‌سازی برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی به گره‌ گشایی از کار و زندگی مردم هم توجه شود.

دیدار رئیس قوه قضائیه با رئیس مجلس عراق

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب نیز با رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار کرد.

سیدابراهیم رئیسی به همراه هیاتی بلندپایه چهارشنبه شب با «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس نمایندگان عراق در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

دوطرف در این دیدار درخصوص مناسبات دوجانبه ایران و عراق و راه‌های گسترش آن بحث و تبادل نظر کردند.

رئیسی به دعوت رسمی «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق دوشنبه شب در سفری سه روزه وارد بغداد شد.

نظام جمهوری اسلامی ایران امتداد مکتب عاشورا است

رئیس قوه قضاییه و هیات بلندپایه همراه در بدو ورود در محل شهادت فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان حشدالشعبی عراق در نزدیک فرودگاه بین‌‌المللی بغداد حضور یافتند و یاد و خاطره این شهیدان و همرزمانشان را گرامی داشتند.

وی و هیأت همراه دوشنبه شب سپس در میان استقبال پرشور مردم عراق به زیارت حرم امامین کاظمین (ع) مشرف شدند.

مقر شورای عالی قضایی عراق نیز صبح دیروز شاهد استقبال رسمی «فائق زیدان»، رئیس این شورا از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بود و دو طرف رایزنی‌های دو جانبه‌ای را صورت دادند.

امضای سه یادداشت تفاهم همکاری حقوقی و برگزاری کنفرانس خبری مشترک با زیدان از دیگر برنامه‌های روز گذشته رئیس قوه قضائیه بود.

رئیس قوه قضائیه و هیات بلندپایه همراه سه شنبه شب با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه بین تهران و بغداد در زمینه حقوقی و قضایی گفت‌وگو کرد.

یکی از مهمترین اهداف این سفر پیگیری پرونده ترور فرماندهان شهید مبارزه با تروریسم، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان حشدالشعبی عراق است.

دستگاه قضایی عراق اخیرا تعدادی را در پرونده ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم دانسته که در رأس متهمان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار دارد که علنا به ارتکاب این جنایت اقرار کرده و دادگاه عراق حکم جلب او را صادر کرده است.

انتهای پیام
captcha