از سالگرد انقلاب اسلامی تا آغاز واکسیناسیون کرونا
کد خبر: 3953450
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
برخط جامعه؛

از سالگرد انقلاب اسلامی تا آغاز واکسیناسیون کرونا

سرویس اجتماعی ایکنا، در هفته گذشته اخبار و گزارش‌هایی متنوعی در رابطه سالگرد انقلاب اسلامی، جایگاه زن در انقلاب اسلامی، وحدت در انقلاب اسلامی، واکسیناسیون کرونا، نحوه تحقق گام دوم انقلاب و .. منتشر کرد.

از سالگرد انقلاب اسلامی تا آغاز واکسیناسیون کرونابه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری در هفته گذشته اخبار و گزارش‌هایی متنوعی درباره سالگرد انقلاب اسلامی، جایگاه زن در انقلاب اسلامی، وحدت در انقلاب اسلامی، واکسیناسیون کرونا، نحوه تحقق گام دوم انقلاب و .. منتشر کرد که در ادامه گزارش مختصری از آن را می‌خوانید.
 
انقلاب و احیای هویت زن مسلمان ایرانی در عرصه نظر و عمل
مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر هویت زن مسلمان ایرانی بودند، یکی از دستاورد‌های انقلاب را ارتقای جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف برشمرد و گفت: متأسفانه تفکرات فمنیستی، غرب‌گرایانه و متحجرانه سعی بر این دارند تا این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را کوچک شمرده و سیمای جامع اسلام در مورد زن را با چالش مواجه کنند و آن را در هاله‌ای از ابهام فرو برند.

به کارگیری ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای اعتلای وحدت
حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشستی با علمای اهل تسنن با اشاره به این سخن رهبری که «هنر بزرگ امام، وحدت بود» گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای اعتلای وحدت تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت.

بازگشایی سفر به عتبات منوط به نظر ستاد مقابله با کروناست
حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آمادگی کامل این سازمان در حوزه اجرایی آغاز سفر‌های عتبات عالیات خبر داد، اما گفت: بازگشایی سفر عتبات منوط به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کروناست.

ترویج فرهنگ خوش‌زبانی در فضای مجازی با جامعه مداحان آغاز
یوسف رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از جامعه ستایشگران مبنی بر ترویج خوش‌زبانی در فضای مجازی و عمومی گفت: برای دستیابی به این هدف باید کار فرهنگی ترویجی را ابتدا از میان جامعه مداحان آغاز کنیم، چراکه قشر مداحان و هیئتی‌ها از دل مردم برآمده و مردمی هستند.

ایجاد بیش از ۸۱ هزار فرصت شغلی در قالب الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی
محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی از پیگیری ایجاد و توسعه تعداد ۸۱ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در قالب الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از سوی این نهاد انقلابی خبر داد.

رشته‌های دانشگاهی برای پشت میزنشینی اشباع است نه کارآفرینی
الهه مصدق، کارآفرین و مؤسس شرکت دارویی «هورتاش دانه کارمانیا» با تأکید بر اینکه برخی مشاغل در کشور اشباع شده است، به دانش‌آموختگان رشته شیمی پیشنهاد کرد که به دنبال تولید مواد اولیه بروند و کارآفرین شوند.

ترسیم جایگاه زیارت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در پیش نشست کنگره «زیارت، معنویت و اخلاق براساس بیانیه گام دوم انقلاب» ضمن تشریح گام‌های رسیدن به تمدن اسلامی، زیارت را از عوامل ایجاد معنویت و تمدن‌سازی اسلامی برشمرد.

تشریح دکترین معنویت اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در پیش‌نشست کنگره «زیارت، معنویت و اخلاق بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب» به تشریح ویژگی‌های دکترین معنویت اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و عنوان کرد: در این بیانیه معنویت سکولار نیست، بلکه اجتماعی و سیاسی است.

استفاده از ظرفیت زیارت برای تمدن‌سازی اسلامی
حجت الاسلام گنابادی نژاد، مشاور تولیت و معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، در پیش نشست کنگره «زیارت، معنویت و اخلاق براساس بیانیه گام دوم انقلاب» گفت: باید با طرح و برنامه به سند و برنامه عملیاتی و اجرایی استفاده از ظرفیت زیارت برای تمدن‌سازی اسلامی برسیم.

۸۵ درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی بانوان هستند
در نشست توانمندسازی زنان در حوزه صنایع دستی، هنر‌های سنتی و گردشگری بر این موضوع که بیش از ۸۵ درصد تولیدکنندگان صنایع دستی را زنان تشکیل می‌دهند و نیز نقش زنان در ترویج فرهنگ استفاده از نقوش و نماد‌های ایرانی و مصرف صنایع دستی و همچنین ثبت مبدأ و منشأ تولید اثر و محصول و در پی آن ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق مختلف، تأکید و بیان شد: آموزش صنایع دستی به زنان در یک نظام آموزشی نوآور، مؤثر، منعطف و پویا، خودباوری و عزت نفس آنان را تقویت خواهد کرد.

طرح‌های ساماندهی دستفروشان مترو موفق نیست
محمد رضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه دستفروشی مترو، مقوله پیچیده‌ای است و بر این باور هستیم که طرح‌های ساماندهی در این زمینه موفق نیست، چرا که تعبیر از ساماندهی جمع‌آوری است. بیش از نیمی از مردم با دستفروشی در مترو مخالف‌اند، اما با برخورد و جمع‌آوری هم مخالف هستند.

مادرانی که الگوی تقلب می‌شوند
علی اصغر اصغر نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن هشدار درباره تعارض نقش مادری و معلمی در آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان، گفت: وظیفه مادران درس خواندن به جای فرزندان نیست؛ آنان با این کار به طور عملی تقلب کردن در زندگی را به فرزندانشان می‌آموزند.

رسانه‌ها در حفظ انقلاب مسئولیت دارند
حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: رسانه‌ای که از دل انقلاب بیرون می‌آید، باید آن‌قدر راست بگوید و حقایق را بیان کند که همه آن را تصدیق کنند؛ چنین رسانه‌ای مسیر اصلی و مهم در حفظ انقلاب با توجه به دو عامل انگیزه الهی داشتن و وحدت است.

۵ راه شناخت حضرت فاطمه (س)
حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی ضمن تشریح پنج راه شناخت حضرت زهرا (س)، گفت: اصولی در زندگی ائمه معصومین (ع) است که زمان بردار نیست؛ مثل صداقت، امانت، عبادت، خدمت به مردم و ...؛ وقتی می‌گوییم از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم، منظور الگو گرفتن از این اصول است، نه شکل زندگی زمان ایشان.

خدشه به جمهوری اسلامی، خدشه به مردم است
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خدشه به جمهوری اسلامی خدشه به مردم است. ما باید از امنیت مردم حفاظت کنیم و نباید اجازه سوء‌استفاده و نفوذ به دشمنان بدهیم.

لزوم حمایت همه دستگا‌ه‌ها برای برقرای عدالت آموزشی در کشور
محمد رضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که هر یک از خانواده‌های ایرانی به نوعی یکی از جگر گوشه‌های خود را در آموزش و پرورش، پرورش می‌دهند و لازم است همه اقشار جامعه، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف کشور به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم عدالت آموزشی و پرورشی را در سراسر کشور حکمفرما کنیم.

افزایش شهر‌های نارنجی کرونایی
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به افزایش شهر‌های نارنجی در کشور از آنلاین برگزار شدن امتحانات عملی و حضوری دانشگاه‌ها به صورت آنلاین خبر داد.

شهادت ۱۰۰ پرستار از ابتدای شیوع کرونا
مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به شهادت ۱۰۰ پرستار از ابتدای شیوع کرونا تا امروز گفت: ۳۲ نفر از این افراد تا امروز به عنوان شهدای خدمت شناسایی شده‌اند.

بهبودیافتگان کرونایی ۱۵ هزار واحد پلاسما اهدا کردند
بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به مراجعه ۱۸ هزار بهبود یافته کرونا برای اهدای پلاسما از اهدای ۱۵ هزار واحد پلاسما از سوی این افراد به منظور نجات جان بیماران کرونایی خبر داد.

۱۴۵ نفر از کادر درمان شهید خدمت سلامت شناخته شدند
سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۵۲ پرونده شهید برای کادر درمان تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر ۱۴۵ پرونده شهید خدمت کامل شده و به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است.

رونمایی از واکسن استنشاقی کووپارس کرونا
مراسم رونمایی از واکسن رازی کووپارس امروز ۱۹ بهمن‌ماه، با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسعود پزشکیان، عضو هیئت امنای مؤسسه سرم‌سازی رازی در وزارت بهداشت برگزار شد.

افزایش خودکشی در سنین زیر ۱۸ و بالای ۶۰ سال
تقی رستموندی معاون وزیر کشور با بیان اینکه خودکشی در سنین زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال افزایش پیدا کرده است، گفت: در ایران ۳۰ درصد علائم استرس، اضطراب و افسردگی در میان افراد درگیر کرونا افزایش یافته است.

فرد مدعی طب اسلامی باید محاکمه شود
حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌‎الله (عج) با اشاره به تولید دو واکسن کرونا در این دانشگاه به اظهارات یک مدعی طب اسلامی که به مصرف‌کنندگان واکسن کرونا نسبت‌های ناروایی داده بود، واکنش نشان داد و او را جنایتکاری خواند که باید دستگیر و محاکمه شود.

عادی‌انگاری؛ خطرناکترین اتفاق در شرایط شیوع کرونا
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه عادی‌انگاری شرایط در زمان شیوع یک بیماری مانند کووید۱۹ بسیار خطرناک است، خواستار ارائه آموزش‌ها از سوی رسانه‌ها به مردم شد.

واکسیناسیون سراسری کرونا در ۶۳۵ بیمارستان کشور آغاز شد
وا‌کسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید۱۹، سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه، با ارتباط ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور و با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شد.
انتهای پیام
captcha