مدافعان سلامت در یكسالی كرونا همچنان خواستار رعایت بهداشت هستند
کد خبر: 3955420
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

مدافعان سلامت در یكسالی كرونا همچنان خواستار رعایت بهداشت هستند

همزمان با نخستین اعلام رسمی شیوع کروناویروس در ایران، مدافعان سلامت خواستار پایبندی مسئولانه تمامی اعضای جامعه به رعایت بهداشت شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، دویست و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همزمان با نخستین اعلام رسمی شیوع كروناویروس در ایران و با توصیه جدی به پایبندی مسئولانه تمامی اعضای جامعه به رعایت بهداشت همراه بود. 

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره یک سال تلاش و مجاهدت نظام سلامت برای مقابله با ویروس کرونا و اظهار خرسندی از اینکه در ۲۴ ساعته گذشته هیچ جان‌باخته‌ای بر اثر کرونا در فارس ثبت نشده است، از تلاش‌های فداکارانه و شبانه‌روزی سربازان گمنام حوزه سلامت برای خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به انجام تست‌های تشخیص کرونا با هدف شناسایی موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ و بهبود مراقبت‌ها و درمان این بیماران خواستار تداوم رعایت پروتكل‌های بهداشتی، استفاده از ماسك و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات شد.

لطفی از مردم استان فارس همچنان به اصول و دستورالعمل‌های بهداشت فردی و اجتماعی توجه داشته باشند و از مسافرت و حضور در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا بتوانیم از بحران شیوع بیماری کووید۱۹ با همراهی و مشارکت همگانی عبور کنیم.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم در این نشست گزارشی از اقدامات این معاونت و شبکه بهداشتی درمانی استان در زمینه مقابله با کرونا، فعالیت‌های مراکز ۱۶ ساعته فارس و گزارشی تحلیلی از شاخص‌های طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان ارائه داد.

انتهای پیام
captcha