گفت‌وگو و رعایت انصاف زمینه‌ساز پیشرفت کشور است
کد خبر: 3959372
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
طیبی در اختتامیه مسابقات مناظره تأکید کرد؛

گفت‌وگو و رعایت انصاف زمینه‌ساز پیشرفت کشور است

رئیس جهاددانشگاهی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران گفت: برگزاری چندین دوره مسابقات مناظره نشان داده است که اگر مبنای گفت‌وگو‌ها و بحث‌های ما، اخلاق، انصاف و نظرات کارشناسی و علمی باشد، اتفاقات خوبی خواهد افتاد و پیشرفت را در پی دارد.

طیبی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در آیین اختتامیه نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و معرفی تیم برگزیده این دوره، که امروز شنبه ۲۳ اسفندماه در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اگر برنامه پیشرفت کشور‌ها را مطالعه کنیم، آن کشور‌هایی توانسته‌اند به پیشرفت برسند که نخبگان آن‌ها بر سر مصالح ملی کشورشان به توافق رسیده‌اند، توافقی که حاصل گفتگو‌ها و بحث‌های علمی است و همه برای تصمیم به انتخاب یک راه در اداره کشورشان به اجماع رسیده‌اند، اقتصاد را مبنا قرار داده‌اند و اصول خود را حفظ کرده و به پیشرفت رسیده‌اند. اما کشور ما از نداشتن اجماع در طول تاریخ آسیب‌های زیادی دیده است و در برهه‌های تاریخی گوناگون، قدرت پیشرفت را از دست داده است.

طیبی ادامه داد: چند سالی است که فرهنگ گفتگو در میان دانشجویان که قرار است مدیران آینده کشور باشند، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی این نهاد، جا افتاده است، برگزاری این مسابقات نشان داده است که اگر مبنای گفتگو‌ها و بحث‌های ما، اخلاق، انصاف و نظرات کارشناسی و علمی باشد، اتفاقات خوبی خواهد افتاد و پیشرفت را در پی دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی به سهم خود اعلام می‌کند که کشور ما هیچ مشکلی در توسعه علمی، فناورانه و فرهنگی ندارد و فقط آن چیزی که کشور را در مضیقه قرار داده و از آن رنج می‌بریم، ترجیح مصالح شخصی و حزبی بر منافع ملی و نداشتن اجماع بر سر اهداف ملی است. امیدوارم این مسابقات بستری را فراهم کند و نهایتاً دانشجویان ما به عنوان مدیران آینده کشور، بتوانند به اجماع در این زمینه برسند.
انتهای پیام
captcha