٤٨٠ مصدوم و سه کشته در حوادث چهارشنبه سوری
کد خبر: 3960222
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

٤٨٠ مصدوم و سه کشته در حوادث چهارشنبه سوری

رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی از افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت: تا ساعت ٢١:٣٠ امشب، ٤٨٠ نفر در سراسر کشور مصدوم شدند و سه نفر نیز جان باختند.

٤٨٠ مصدوم و سه کشته در حوادث چهارشنبه سوریبه گزارش خبرنگار ایکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: از صبح امروز، سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه تا ساعت ٢١:٣٠ شب، ٤٨٠ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: از این تعداد، ١٣٥ نفر دچار سوختگی، ١٣٥ نفر دچار آسیب چشمی و ٤٧ نفر نیز دچار قطع عضو شدند. همچنین تعداد ١١٥ نفر نیز در مراکز درمانی بستری شدند.
 
کولیوند بیان کرد: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان‌های تهران، مرکزی و البرز در پی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، جان باختند.

رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: استان تهران با ١٢٩ مصدوم، بیشترین تعداد مصدومان و استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان هرکدام با یک مصدوم، کمترین تعداد مصدومان را دارند. ضمن اینکه میانگین سنی مصدومان بین ٦ تا ٣٠ سال است.

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران نیز درباره موارد مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال در این استان گفت: از صبح امروز تا ساعت ۲۱:۳۰، در استان تهران متاسفانه یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود جان باخت، ۱۳۹ نفر مصدوم شده‌اند که ۷ نفر در محل درمان شده‌اند. ۹۴ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۳۷ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه یک نفر به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران بیان کرد: متاسفانه ۲۴ مورد قطع عضو، ۵۱ مورد آسیب به چشم و ۳۱ مورد سوختگی گزارش شده است.
 
وی یادآور شد: ۴۸ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.
انتهای پیام
captcha