۱۵۰ بسته معیشتی به خانواده‌های بی بضاعت اردبیلی اهدا شد
کد خبر: 3960334
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

۱۵۰ بسته معیشتی به خانواده‌های بی بضاعت اردبیلی اهدا شد

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، گفت: ۱۵۰ بسته معیشتی و یک دستگاه تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت اردبیلی در آستانه عید نوروز اهدا شد.

۱۵۰ بسته معیشتی به خانواده‌های بی بضاعت اردبیلی اهدا شدفاطمه خدایی، فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: ۱۵۰ بسته معیشتی و یک دستگاه تبلت به خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌دیده از کرونا استان در آستانه عید نوروز اهدا شد.

وی بیان کرد: این بسته‌های حمایتی به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌بضاعت با اولویت خانواده‌های دانشجویان مستضعف، خانواده سرپرست زن، خانواده‌هایی که از کرونا آسیب اقتصادی شغلی دیده اند و خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها دارای مشاغل فصلی یا بیکار هستند، توزیع شد.

خدایی تصریح کرد: این بسته معیشتی و غذایی شامل برنج، روغن مایع، گوشت مرغ، شکلات، نمک و سایر اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند بود.

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، اظهار کرد: در ایام کرونا ۳ هزار بسته معیشتی و کمک نقدی برای ۲۵۰۰ خانواده مستضعف توسط خیرین محله به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به‌عنوان منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت طرح شهید سلیمانی، اختصاص یافته بود که با کمک گروه‌های جهادی و نهاد‌های انقلابی، در قالب دبیرخانه رزمایش کمک مومنانه در اختیار خانواده‌های صدمه‎‌دیده از کرونا قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به‌دنبال شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از اقشار و صنوف مختلف، به ویژه اقشار آسیب پذیر، گروه‌های جهادی محله‌محور تلاش کرده تا با تخصیص بسته‌های معیشتی و نقدی به این اقشار، بخشی از آسیب‌های وارده به این اقشار را در منطقه‌های حروم هدف را جبران کند.

خدایی تاکید کرد: با مشارکت خیران و مردم مؤمن استان اردبیل، کمک‌های خوبی در قالب پویش ایران همدل میان مددجویان و افراد دارای معلولیت توزیع شده است و این کمک‌ها، تنها بخشی از کمک‌های این نهاد به ساکنان این مناطق و اقشار آسیب‌دیده و ضعیف است که در قالب طرح مواسات و همدلی مؤمنانه و پویش ایران همدل به اجرا در آمده است.

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، بر ضرورت توجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در استان تاکید کرد و افزود: در استان اردبیل حافظان قرآن مستعد تربیت یافته که در مباحث قرآنی از این حفاظ و فعالان قرآنی بهره می‌بریم که این خود ظرفیت و بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های دینی است.

وی افزود: بایستی در اتاق فکر استانی محتوا‌های عالی در خصوص مباحث فرهنگی تولید شود و این امر با تلاش جوانان فعال فرهنگی و تبلیغی صورت میگیرد.

خدایی به فعالیت‌های خیرین در بحث کمک‌های مومنانه اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا تعدادی از خیرین در اقدامی خداپسندانه به یاری آسیب‌دیدگان از کرونا شتافته و بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار آنان قراد دادند، بسیاری از خیرین نیز در قالب مشاغل فنی و مسکن ساز، با هماهنگی دفتر امام جمعه، در مناطق روستایی و محروم اقدام به ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت کرده اند که این امر نشانگر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در راستای جذب خیرین است.

انتهای پیام
captcha