رزمایش مواسات جلوه درخشان ملت ایران بود
کد خبر: 3960671
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

رزمایش مواسات جلوه درخشان ملت ایران بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رزمایش مواسات را جلوه‌ درخشانی از ملت ایران برشمرد و گفت: رزمایش مواسات که تدبیر رهبر انقلاب بود، افق مهربانی و انسانیت را گشود در حالیکه در اردوگاه غرب شاهد صحنه های عجیبی بودیم.

رزمایش مواسات جلوه درخشان ملت ایران بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 29 اسفندماه، در خطبه‌های آخرین نماز جمعه تبریز در سال جاری اظهار کرد: امسال سال اوج‌گیری تحریم‌های ظالمانه دشمن و استکبار و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود که در بخشی از اقتصاد خود را نشان داد.

وی یادآور شد: آمریکا با اعمال ۲۳ تحریم جدید بیشترین تحریم ها را به ایران تحمیل کرد که با هدف ایجاد نا آرامی در جامعه انجام شد که با درایت رهبری همه آنها ناکام ماندند.

آل‌هاشم در ادامه تحلیل سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: می توانیم با تحلیل حوادث وقایع داخلی و خارجی، از این حوادث توشه سال و راه آینده مان را برچینیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به پایان سال قرن شمسی گفت: سال ۱۳۹۹ در هاله‌ای از ابهام برآمده از بیماری واگیر و جهانگیر کرونا آغاز شد و تمام ابعاد انسان را در جهان فرا گرفت کرونا مهمان ناخوانده و منحوس امسال به شمار می رفت که سبک زندگی انسان امروز را مورد هدف قرار داد.

وی یادآور شد: فوت مردم بر اثر کرونا، موضوع تعطیلی مساجد، نمازهای جمعه و جماعات، ایام فاطمیه، عدم امکان حضور در راهپیمایی اربعین، روز جهانی قدس، راهپیمایی خودرویی در ۲۲ بهمن، تجربه های تلخ و جانسوزی بودند که سال ۹۹ را با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو کرد.

وی ادامه داد: البته جلوه‌های درخشانی از عزت مردم نیز در سال کرونایی گشوده شد که در سایه تدبیر امام خامنه‌ای عزیز با رزمایش مواسات به جامعه روح و جان تازه‌ای دمیده شد، افق های جدید همدلی و مواسات را گشود در حالی که در اردوگاه غرب شاهد صحنه‌های عجیبی بودیم.

آل‌هاشم تاکید کرد: فداکاری بی نظیر کادر درمان و بهداشت، جهاد پزشکان و پرستاران نمود ویژه‌ای داشت که در کنار طلاب و دانشجویان عظمت خاصی به این جلوه‌ها بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: کشف واکسن کرونای ایرانی قابل تحسین و تقدیر است که باید به آن افتخار کرد همچنین نقش طب سنتی نیز در مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مردم صبور و شکیبا ایران همزمان در مثلث شوم تحریم، کرونا، تعطیلی بازار و فشارهای اقتصادی، مبارزه کردند.

وی ادامه داد: امسال شاهد سوء مدیریت‌ها به خصوص در حوزه اقتصاد و مدیریت بازار ارز و کالا، عدم نظارت صادرات و واردات هدفمند و عدم نظارت دقیق در دلال بازی‌ها بودیم.

امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از به تعویق افتادن خط آهن بستان آباد به تبریز، اظهار کرد: قرار بود تا خط آهن بستان آباد - تبریز تا پایان امسال به پایان برسد و حتی آقای رئیس جمهور این وعده را داده بود ولی محقق نشد البته با پی گیری که انجام دادم اظهار داشتند که تا خرداد ماه این طرح به پایان می رسد.

آل‌هاشم همچنین با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: وزارت اطلاعات تامین‌کننده امنیت است و در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی نقش زیادی دارد چراکه نقش این وزارت ایجاد فضای همدلی و بستری برای مبارزه با قاچاق‌ها و تکفیری‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: مبارزه وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و ریگی و کشف احتکار و قاچاق و تکفیری‌ها را نمی‌توان فراموش کرد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدامات اطلاعاتی زیادی کرده‌اند به طوری که اداره کل اطلاعات آذربایجان‌شرقی شبکه سازمان یافته زیورآلات با قاچاق ۲۳ تن نقره از سال ۱۳۹۲ تا ۲سال پیش را از چین شناسایی و کشف کردند.

وی در ادامه به فرارسیدن نیمه شعبان و عید نوروز اشاره کرد و گفت: امید است در سال جدید موفقیت‌های زیادی کسب کنیم و سال جدید مایه خیر و برکت برای مردم عزیز شود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: نیمه شعبان هم با سایر سال‌ها متفاوت است زیرا در سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان داریم از این‌رو باید سال خود را مهدوی کرده و تمام مواردی که موجب تعجیل در ظهور امام زمان (عج) شود را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید منتظران حضرت مهدی(عج) فرهنگ انتظار را ترویج دهند زیرا انتظار برای یک امامی است که در پس پرده غیبت می‌باشد از این‌رو باید این انتظار با اعتقاد درست و عمل شایسته انجام گیرد.

آل‌هاشم متذکر شد: شیعیان در ایام غیبت وظایفی دارند تا با رفتار و کردار خود جامعه مهدوی را سامان داده و زمینه ظهور را فراهم سازند که این ویژگی‌ها از جمله، بیان ویژگی‌های امام زمان و ارزش و برکات ایشان به جامعه، بیان و گرامیداشت کرامات و فضائل امام زمان به منتظران، دعا برای فرج ایشان، ارتقای فکری و فرهنگی جامعه و تحقق عینی عدالت با اعمال خویش می‌باشد.

امام جمعه تبریز، با استناد به فرمایش امام رضوان‌الله در خصوص فرج امام زمان(عج)، گفت: ایشان فرموده‌اند که ما در زمان انتظار تکلیف‌هایی داریم و این تکلیف صرفا تسبیح به دست گرفتن و زمزمه دعای تعجیل در فرج آقا نیست بلکه این تعجیل در همان رفتارهای ماست و قطعا زمینه تعجیل ایشان را خودمان می‌توانیم فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha