تقویت عرصه دانش‎بنیان، محوریت استارت آپ‌های نوین است
کد خبر: 3960771
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

تقویت عرصه دانش‎بنیان، محوریت استارت آپ‌های نوین است

مسئول شتاب ‌دهنده رویداد‌های استارت آپ استان اردبیل گفت: محور‌های تقویت اقتصاد مقاومتی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های استارت آپ‌های نوین است.

تقویت عرصه دانش بنیان، محوریت استارت آپ‌های نوین استمسعود کوهی، مسئول شتاب‌دهنده رویداد‌های استارت آپ استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک سال نو گفت: محور‌های تقویت اقتصاد مقاومتی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های استارت آپ‌های نوین است.

وی بیان کرد: تقویت ایده‌های نوین و جذب نخبگان و استفاده از ظرفیت و توانمندی نیرو‌های جوان بومی از اهداف اصلی استارت آپ‌ها است که خوشبختانه تا به امروز با همراهی پارک علم و فناوری استان به خوبی در این راستا عمل کردیم.

کوهی اظهار کرد: توجه به بنیه نیروی انسانی متخصص، متعهد و تحصیل کرده در ایران در سایه برنامه‌ای هدفمند و ایجاد پیوست‌های حیاتی در آشتی دانشگاه‌ها با مراجع تصمیم‌ساز و حوزه اجرایی و خدمات قابل تحقق است.

مسئول شتاب‌دهنده رویداد‌های استارت آپ استان اردبیل گفت: با وجود اقدامات متعددی که در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد تولیدات دانش‌بنیان کشور و استارت آپ‌ها صورت گرفته، این بخش از اقتصاد مولد کشور با تنگنا‌هایی روبروست و جایگاه ایران در صادرات کالا‌ها با فناوری بالا نیازمند حمایت است.

وی رویکرد استارت آپ ویکند گیاهان دارویی و طب ایرانی و اسلامی را متفاوت با رویداد‌های هم طراز دانست و افزود: این رویداد با توجه به اینکه در بستر استان اردبیل، اما با شرکت فناورانی از پنج استان دیگر همچون یزد و خراسان برگزار شد رویدادی متفاوت بود که خوشبختانه با شرکت ۱۱۰ نفر از استان‌های کشور و در مجموع با ثبت پنج ایده منتخب به کار خود پایان داد.

کوهی یادآور شد: نقطه قوت رویداد استارت آپ گیاهان دارویی اردبیل ورود ۲۵ ایده متفاوت و خلاق نسبت به رویداد‌های قبلی بود که همه داده‌ها در این رویداد بر اساس علم و دانش بنیان بودند.

مسئول شتاب‌دهنده رویداد‌های استارت آپ استان اردبیل با اشاره به منتخبان این دوره از استارت آپ‌های استان گفت: در این دوره تیم‌های منتخبی از استا‌ن‌های یزد، خراسان، اردبیل و شهرستان‌های استان میزبان به مرحله داوری راه یافتند.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت‌های خوبی را در دوران کرونا و پساکرونا داشت که یکی از اقداماتی که همین اخیراً برای عملیاتی کردن طرح‌ریزی شده، تولید ماسک‌های سه بعدی در پارک علم و فناوری اردبیل است، فلذا از یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ این فرصت را خواهد داشت تا با درخشش در عرصه بهداشتی و پزشکی برای اولین بار در استان به تولید این ماسک اقدام کند.

کوهی با اشاره به گام بلند پارک علم و فناوری استان به سمت نوآوری از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام رضایت کرد و افزود: خوشبختانه از نیم سال دوم سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان زیر نظر پارک علم و فناوری چند برابر شده و به سبب همین توانمندی‌ها هم‌اکنون در هر سه روز یک ثبت اختراع در پارک اردبیل را داریم.

مسئول شتاب‌دهنده رویداد‌های استارت آپ استان اردبیل تأکید کرد: استارت آپ‌ها باید ظرفیت‌های شغلی را با خلاقیت و نوآوری آشتی دهند و تکلیف مراجع تصمیم‌ساز است تا فرصت و منابع مالی را برایشان مهیا کنند و تغییر نگاه به سرمایه‌گذاری حوزه تولید ستون فقرات رشد استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است و نباید از آن غافل بود.

انتهای پیام
captcha