۷۲ بسته معیشتی میان نیازمندان اردبیلی توزیع شد / اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه ماه شعبان
کد خبر: 3960945
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

۷۲ بسته معیشتی میان نیازمندان اردبیلی توزیع شد / اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی ویژه ماه شعبان

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، گفت: ۷۲ بسته معیشتی عیدانه و ۱۰۰ بسته غذای گرم به نیت ۷۲ تن شهید کربلا به خانواده‌های بی‌بضاعت اردبیلی در ایام نوروز ۱۴۰۰ اهدا شد.

۷۲ بسته معیشتی میان نیازمندان اردبیلی توزیع شدفاطمه خدایی، فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: ۷۲ بسته معیشتی عیدانه و ۱۰۰ بسته غذای گرم به نیت ۷۲ تن شهید کربلا به خانواده‌های بی‌بضاعت اردبیلی در ایام نوروز ۱۴۰۰ اهدا شد.

وی تصریح کرد: این بسته معیشتی و غذایی شامل برنج، روغن مایع، گوشت مرغ، نمک، یک بسته شیرینی ۱.۵ کیلویی، چهار کیلو میوه، سبزه، شکلات، آجیل و اقلام بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است که در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در ایام کرونا سه هزار بسته معیشتی و کمک نقدی برای دو هزار و 500 خانواده مستضعف از سوی خیرین محله به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به‌عنوان منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت طرح شهید سلیمانی، اختصاص یافته بود که با کمک گروه‌های جهادی و نهاد‌های انقلابی، در قالب دبیرخانه رزمایش کمک مؤمنانه در اختیار خانواده‌های صدمه‌دیده از کرونا قرار گرفت.

فرمانده پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل بیان کرد: به‌دنبال شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن بسیاری از اقشار و صنوف مختلف، به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر، گروه‌های جهادی محله‌محور تلاش کرده تا با تخصیص بسته‌های معیشتی و نقدی به این اقشار، بخشی از آسیب‌های وارده به این اقشار را در منطقه‌های حروم هدف را جبران کند.

خدایی افزود: برپایی جشن و میلادیه به‌مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد از دیگر فعالیت‌های فرهنگی به همین مناسبت است که به‌صورت محدود به‌دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه‌های آموزشی، قرآنی و فرهنگی در ایام شعبان

در ادامه جمیله گودرزوند، عضو شورای قرآنی ــ فرهنگی پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل با بیان اینکه در سیره اهل‌ بیت(ع) به موضوع انفاق و کمک به نیازمندان و محرومین بسیار تأکید شده است، افزود: انقلاب اسلامی نیز در این راستا به بحث کمک به محرومان توجه داشته و بر این موضوع تأکید بسیار داشته است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی کمپین‌های نوروزی و کمک معیشتی به قشر آسیب‌پذیر جامعه، از سوی فعالان مساجد استان می‌تواند زمینه‌ساز راه‌اندازی کمپین‌های دیگری در سراسر کشور برای کمک به نیازمندان باشد.

عضو شورای قرآنی ــ فرهنگی پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل یادآور شد: برنامه‌های اجرایی با محتوای آموزشی، قرآنی و فرهنگی برای ایام ماه شعبان در مساجد استان از جمله تلاوت زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای عهد، دعای ندبه، زیارت آل یس، با محوریت مهدویت، گام دوم انقلاب، کمک‌های مؤمنانه در ایام کرونا، احکام با محتوای نماز، حجاب، درس‌هایی از نهج‌البلاغه، فهم زبان قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و مسائل روز جامعه می‌توان اشاره کرد.

گودرزوند بیان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پر استعداد قرآنی و علاقه‌مند به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی است به گونه‌ای که در شهرستان‌های این استان قاریان و حافظان خوبی وجود دارد، ولی باید بیش از پیش از تخصص نیرو‌های قرآنی در محفل‌ها و جلسات عمومی جهت توانمندسازی قرآنیان به‌ویژه جوانان و نوجوانان استفاده کرد، در نتیجه توجه به نوجوانان و جوانان استان نسبت به فراگیری علوم قرآنی بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در نظام‌های تربیتی یکی از روش‌های تربیتی درست، تربیت تفکرمحور است که در نظام آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها آموزش تفکر محور بسیار مهم است، چراکه نتیجه آن پژوهش و تولید بوده و یکی از دغدغه‌های مهم و مورد بحث خانواده‌های مذهبی که نسبت به شکل‌گیری صحیح دین و نهادینه‌سازی آن در قلب و جان فرزندان خود اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند در دوران معاصر، تثبیت اعتقادات نوجوانان است که در دین اسلام از ارزش بالایی برخوردار است.

عضو شورای قرآنی ــ فرهنگی پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل با اشاره به برنامه‌های کمیته قرآنی ایام نیمه شعبان، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ــ قرآنی سال ۱۴۰۰، در اولویت کاری پایگاه است.

رقیه خسرونژاد، عضو شورای فرهنگی ـ هنری پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) اردبیل نیز اظهار کرد: استقبال اعضای حلقه‌های صالحین و مربیان قرآنی برای اجرای این طرح بسیار خوب بود و امیدواریم بازتاب مناسبی نیز در سطح جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان به‌عنوان آینده‌سازان این انقلاب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که انسان شاخصه‌ها و ویژگی‌های خاصی نداشته باشد، سرآمد نخواهد شد، بیان کرد: ائمه معصومین(ع) راستگو و امانت‌دار بودند و همین ویژگی‌ها در کنار سایر خصوصیاتی که در احادیث مختلف آمده، آن‌ها را به این درجه والا رساند.

برگزاری بیست‌و‌ششمین محفل ختم قرآن کریم مجازی

در پایان اعظم پیری، مسئول فرهنگی فضای مجازی پایگاه پایگاه ام لیلا حوزه ۶ بانوان حضرت سمیه(س) گفت: بیست‎وششمین محفل ختم قرآن کریم مجازی به همت اعضای حلقه‌های صالحین پایگاه و متربیان قرآنی، حوزه ۶ خواهران حضرت سمیه استان و بسیج جامع زنان اردبیل، جهت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج)، در نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این برنامه قرآنی به‌صورت مجازی در سامانه پایگاه ام لیلا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برپا خواهد شد و مهمترین اهداف برپایی این برنامه قرآنی، ترویج و نشر مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان سیره عملی شهداست.

پیری با بیان اینکه باید در تمام امورات دنیوی و حتی اخروی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به شهدا تأسی کنیم باید اصل مهم مشورت کردن، خرد جمعی، تفکر و تأمل در کار‌ها که خروجی همه آن‌ها سنجیده عمل کردن و مدبرانه حرکت کردن است را مدنظر قرار دهیم.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha