تهیه 200 هزار ماسک و گان از سوی جامعه قرآنی یزد
کد خبر: 3961061
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

تهیه 200 هزار ماسک و گان از سوی جامعه قرآنی یزد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: هرچند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، مؤسسات و خانه‌های قرآنی تعطیل شد اما در ایام کرونا و با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآن بیش از 200 هزار ماسک، گان و اقلام بهداشتی تهیه و توزیع شد.

تهیه 200 هزار ماسک و گان از سوی جامعه قرآنی یزدحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی و مردمی قرآن و عترت استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 1399، با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد: هرچند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس مؤسسات و خانه‌های قرآنی تعطیل شد اما در ایام کرونا و با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآن بیش از 200 هزار ماسک، گان و اقلام بهداشتی تهیه و توزیع شد.

وی ادامه داد: متأسفانه شیوع کرونا خسارات جبران‌ناپذیری بر پیکره مؤسسات وارد کرد، هرچند در فضای مجازی برنامه‌ها دنبال شد اما اکثریت با تعطیلی همراه شدند و امیدواریم راهکاری برای جبران این خسارت‌ها از سوی مسئولان اندیشیده شود.

مطهریان با اشاره به برگزاری بیش از 100 مسابقه قرآنی در مناسبت‌های مختلف با اهدای بیش از 200 میلیون تومان جایزه نقدی گفت: 30 سری از مسابقه شفق در 30 شب ماه مبارک رمضان، 30 سری از مسابقه بیرق در 30 شب ماه محرم و صفر، 48 سری از مسابقات هفتگی فهم نور، مسابقه سقا 2 در عید غدیر، مسابقه کتابخوانی و وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به مناسبت شهادت سردار دلها از جمله مسابقاتی است که از سوی اتحادیه برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

وی انتشار 4 سری از ماهنامه الکترونیکی اتحادیه قرآنی استان یزد، برگزاری مجازی یازدهمین همایش بزرگ جامعه قرآنی استان یزد تحت عنوان «قرآن، کتاب انقلاب»، تکمیل پرونده عضویت قریب به 30 مؤسسه در اتحادیه، جذب مساعدت معاونت قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صندوق اتحادیه و انعقاد تفاهم نامه با سرپرستی بانک قرض الحسنه رسالت استان یزد و ارائه خدمات غیرحضوری به قرآنیان و اعطای 200 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 2 میلیارد تومان به جامعه قرآنی استان را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان یزد از مشارکت اتحادیه قرآنی استان یزد با رادیو یزد جهت ارائه گزارش هفتگی فعالیت‌های قرآنی استان یزد خبر داد و گفت: این برنامه پنجشنبه‌های هر هفته با ارائه گزارش هفتگی اجرایی می‌شود.

وی حضور در جلسات مدیران عامل مراکز استان‌ها، حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، برگزاری 13 جلسه هیئت مدیره با بیش از 100 مصوبه و اجرایی شدن اکثریت مصوبات، برگزاری وبینار مجازی کارگاه آموزش مدیران مؤسسات قرآنی استان یزد، برگزاری نشست هیئت مدیره اتحادیه با رئیس دارالقرآن الکریم کشور حجت الاسلام اخوان صباغ، برگزاری نشست مدیرعامل اتحادیه با محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس پیرامون مشکلات جامعه قرآنی، برگزاری جلسه با پهلوانیان؛ رئیس صدا و سیما مرکز یزد، برگزاری مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز در مرکز استان را  از دیگر اقدامات دانست.

مطهریان با اشاره به پیگیری پروژه بزرگ وقف مشارکتی قرآنی استان یزد از برگزاری 4 جلسه هیئت امنای وقف مشارکتی قرآنی با حضور رئیس هیئت امنا آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد خبر داد.

وی واریز مبلغ یک میلیون تومان بصورت بلاعوض به حساب مؤسسات عضو اتحادیه را یادآور شد و از تصویب نرخنامه فعالیت‌های قرآنی سال 1400 و تصویب برنامه و بودجه سال 1400 اتحادیه خبر داد.

انتهای پیام
captcha