طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه استان اردبیل اجرا شد
کد خبر: 3961102
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه استان اردبیل اجرا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه استان، به منظور مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت زائران و میهمانان نوروزی برگزار شد.

طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه استان اردبیل اجرا شدحجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه متبرکه استان، به منظور مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت زائران و میهمانان نوروزی پر قوت‌تر از سال گذشته برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، به توزیع بروشور‌های معرفی بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان اشاره کرد و افزود: روحانیان و مبلغین اعزامی از استان قم با استقرار در امامزاده‌ها به سؤالات دینی مراجعان پاسخ می‌دهند و در قالب این طرح فرهنگی- مذهبی گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان را معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۰ با ایام شعبانیه، خاطر نشان کرد: بخشی از اهداف طرح آرامش بهاری ترویج سنت حسنه وقف، تقویت باور‌های دینی نسل جوان، غبار روبی بقاع متبرکه و اهدای تبرکات مهدوی در قالب بسته‌های معیشتی به خانواده‌های بی‌بضاعت استان بود.

حجت‌الاسلام ستوده، تصریح کرد: تعداد هفت بقعه در شهرستان اردبیل، چهار بقعه در شهرستان خلخال، ۶ بقعه در شهرستان مشگین شهر و سه بقعه در شهرستان گرمی به صورت گسترده در این ایام پذیرای میهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: امامزاده سیدصدرالدین(ع) نیز پذیرای زائرین و میهمانان از کشور جمهوری آذربایجان خواهد بود که اجرای این طرح از ۲۸ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال‌جاری در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی، سخنرانی‌های مناسبتی، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و برپایی نماز‌های جماعت با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی و فاصله‌گزاری‌های اجتماعی در خدمت گردشگران و مسافران هستیم.

گفتنی است؛ در غرفه‌های طرح آرامش بهاری ۶۰ هزار اقلام فرهنگی از جمله کتاب در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha