استقبال از برنامه ستارگان قرآنی در اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3962623
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

استقبال از برنامه ستارگان قرآنی در اخبار معارفی رسانه‌ها

«استقبال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از برنامه ستارگان قرآنی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز گذشته است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها در شانزدهمین روز از فروردین 1400 اخبار مختلفی منتشر کردند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دیروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «استقبال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از برنامه ستارگان قرآنی» آمده است: محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش گفت: باوجود تعطیلی کلاس‌های آنلاین، در ایام نوروز برنامه‌ای با عنوان «ستارگان قرآنی» به‌منظور تشویق دانش‌آموزان به حفظ قرآن کریم طراحی و پخش ‌شده است.برنامه ستارگان قرآنی در ایام نوروز ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۲۰ و به مدت ۱۳ شب به‌صورت زنده از کانال حفظ قرآن کریم شبکه شاد پخش شد که با استقبال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب از سراسر کشور مواجه شد.
 
مسیب‌زاده با اشاره به محتوای این برنامه خاطرنشان کرد: طی فراخوانی که در اسفندماه به دانش آموزان مدارس کشور اطلاع‌رسانی شد، از دانش‌آموزانی که موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، خواسته شد که فیلم کوتاهی از زندگی و شیوه خودشان برای حفظ قرآن را در منزل ضبط و به دبیرخانه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم ارسال کنند. از مجموع فیلم‌های متعدد رسیده از طرف دانش آموزان، در طی ۱۳ قسمت این برنامه، فرصت معرفی ۵۶ نفر از دانش آموزان حافظ کل قرآن کریم فراهم شد. با توجه به استقبال دانش آموزان از این برنامه و مطالبه خانواده‌های محترم، پخش برنامه ستارگان قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان نیز با معرفی دانش آموزان حافظ کل قرآن کریم، ادامه خواهد یافت.
 
چهار خبر دیگر این صفحه در روز گذشته شامل «رئیس کانون مداحان: هیأتی‌ها از دولت گله‌مندند»، «گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود»، «برگزاری طرح «فرصت صدرخوانی» همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله صدر» و «ترتیل صفحه ۸۱ قرآن کریم/ محرم و نا محرم+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، دیروز کم کار بوده و تا ساعت 14 صرفا سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «دانشگاه آزاد اسلامی در حال بسترسازی برای راه‌اندازیِ دانشکده مهدویت است» آمده است: دبیرخانه علمی مطالعات راهبردی مهدویت به همت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد و با محوریت دانشگاه استان اصفهان راه‌اندازی شد. در این باره حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مباحث اعتقادی ما، بحث مهدویت و انتظارِ منجی است و این مسئله مختص به دین اسلام نیست بلکه تمام ادیان معتقد به چنین آموزه‌ای هستند و از سوی دیگر در دنیای مدرن شاهد چالش‌هایی همچون ناآرامی‌های جهان، گسترش بیماری، مرگ‌های ناگهانی و در زمینۀ سبک زندگی، شاهد گسست خانواده‌ها و تحول در تعاملات اجتماعی هستیم، نیاز به تبیین آموزه‌های مهدویت بیش از گذشته احساس می‌شود.
 
دو خبر دیگر دیگر این صفحه در روز گذشته شامل «خدماتی که مرحوم آهی برای مداحان به یادگار گذاشت/ وضعیت نابسامان بیمه مداحان» و «حریزاوی: امیدواریم فرصت ماه رمضان با بی‌تدبیری از بین نرود / واعظی: هیئتی‌ها از ستاد کرونا گله‌مندند» هستند.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، دیروز دو خبر با عناوین «تازه‌ترین کتاب سیدمهدی شجاعی در بازار» و «تقدیر از ۳۳ دانشجو در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت» منتشر کرده است.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، دیروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اختتامیه جشنواره قرآنی دانشجویان ۲۲ فروردین برگزار می‌شود» می‌خوانیم: روح الله علینژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سومین سال متوالی میزبان برگزاری سی و پنجمین جشواره ملی قرآن دانشجویان ایران است.این جشنواره در هشت بخش برگزار شد و برگزیدگان در ۳۳ رشته رقابت کردند. این جشنواره محل رقابت برگزیده شدگان دستگاه های دانشگاهی سراسر کشور است و از این رو، آخرین آوردگاه برای راه یافتگان قرآنی کشور به مسابقات بین المللی قرآن کریم دانشجویان جهان اسلام به شمار می رود. برگزاری این جشنواره ملی از سال ۱۳۶۴ آغاز شد و ۲۴ دوره از این جشنواره به صورت دبیرخانه دائم در مجموعه جهاددانشگاهی برگزار شد. پس از آن شورای هماهنگی فعالیت قرآنی دانشگاهیان در مجموعه نهاد مقام معظم رهبری تشکیل و بنا شد میزبانی این جشنواره ملی به صورت گردشی به دستگاه‌ها محول شود. ختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ۲۲ فرورودین ماه ۱۴۰۰ در سال همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
 
«جامعه نیاز به امید و نشاط دارد» عنوان یک خبر دیگر این صفحه در روز گذشته است.
 
مهر
 
«برگزاری ۶۲ کلاس قرآنی در رشته‌های حفظ و قرائت در زمستان ۱۳۹۹» و «ضبط دو هزار نکته ناب از زبان معلم درس‌هایی از قرآن» عنوان دو خبر صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز گذشته است.
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، دیروز سه خبر با عناوین «جای من اینجاست» زندگی‌نامه داستانی شهید عباس هادیان‌دولت‌آبادی»، «سینمای سانسور از زبان وحیدجلیلی روانه بازار شد» و «فواید و فضایل اعمال روزهای پایانی شعبان و به پیشواز رفتن ماه مبارک رمضان» منتشر کرده است.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
پنج خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز گذشته شامل «زینت اسلام در میان مردم چیست؟»، «عاقبت بخیری انسان در گرو عمل به دستورات الهی است +صوت»، «آثار کم حرفی و سکوت برای انسان»، «خمس به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ +صوت» و «انسان خوشبخت و بدبخت از منظر امیرالمومنین (ع)» هستند.
انتهای پیام
captcha