وضع قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین موانع تولید است
کد خبر: 3963378
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

وضع قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین موانع تولید است

امام جمعه میانه، با بیان اینکه باید تمامی تلاش مسئولان در جهت تولید و رفع موانع آن باشد، اظهار کرد: مهم‌ترین موانع تولید قوانین دست و پاگیری است که در خود سازمان‌ها و ادارات وضع می‌شود.

وضع قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین موانع تولید استحجتالاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید تمامی تلاش مسئولان در جهت تولید و رفع موانع آن باشد، اظهار کرد: مهم‌ترین موانع تولید قوانین دست و پاگیری است که در خود سازمان‌ها و ادارات وضع می‌شود.

وی تکیه بر توان داخلی، توجه به کالاهای تولید داخل و مصرف کالاهای ایرانی را در تحقق شعار سال مهم ارزیابی و اظهار کرد: توان تولیدی کشور قابل توجه بوده و مردم می‌توانند از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده کنند.

محمدی، با استناد به آیه 27 سوره سجده «أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعَامُهُمْ وَأَنْفُسُهُمْ ۖ أَفَلَا يُبْصِرُونَ» بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: آیا ندیدند که ما آب باران را به سوی زمین خشک بی‌آب و گیاه می‌بریم آنگاه حاصلی که خود و چهارپایانشان از آن بخورند، می‌رویانیم؟ آیا باز هم چشم بصیرت نمی‌گشایند تا لطف رحمت واسع خدا را به خلق بنگرند.

امام جمعه میانه، اسلام را خواهان اقتدار مسلمانان دانست و ادامه داد: اسلام خواهان عزّت و اقتدار مسلمانان در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی است و تولید مقدمه رسیدن به این هدف بزرگ است؛ از این‌رو، اسلام برای تولید اهمیّت ویژه‌ای قائل شده و مسلمانان و پیروان خود را به فعالیت‌های مختلف تولیدی چون تولیدات کشاورزی، دامداری، صنعتی و نیز تجارت تولیدات این بخش‌ها در راستای توزیع و ترویج این سه بخش دعوت می‌کند.

وی افزود: پشتیبانی از تولید با مهیا کردن شرایط تولید در مناطق مستعد تولید و بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان توانمند قابل پیش بینی است.

محمدی، ضمن بازگو کردن توجه ویژه آموزه‌های دین اسلام به تولید گفت و یادآور شد: کار و کوشش و اهتمام به امر تولید و توجه به کالاهای اسلامی مطلبی است که در آموزه‌های دین اسلام به آن توجه ویژه‌ای شده است. این امر از مواردی است که در استقلال اقتصادی و پیشرفت جامعه از اهمیت والایی برخوردار است.

امام جمعه میانه بیان کرد: با توجه به اینکه رسیدن به رشد تولید و خودکفایی مسلمانان و بی‌نیازی جستن از کشور‌های کفر، روش‌ها و راهکارهای بی‌عیب و نقصی را می‌طلبد که از جمله آنها رعایت اولویت‌ها در تولید است.

انتهای پیام
captcha