نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار می‌شود
کد خبر: 3965739
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
هشتم اردیبهشت‌ماه؛

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت آزمایشی و ۸ تا۱۰ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت مجازی و با رقابت 14 هزار و 322 نفر در استان اصفهان برگزار می‌شود.

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت دراستان اصفهان اردیبهشت ماه برگزار می شود

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، روز گذشته، 29 فروردین‌ماه، اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع)، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون آزمایشی آن دوم اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود، افزود: اطلاعات تکمیلی از طریق سامانه «حمد» به نشانی (http://quranedu.ir) اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: 14 هزار و 322 نفر در استان اصفهان در سه گروه و ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ترجمه و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت(ع در سه رشته (حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان) و حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

معتمدی اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان استان به ترتیب تعداد شرکت‌کنندگان در شهرستان‌ها اصفهان 6665 نفر، آران و بیدگل 1142 نفر،  کاشان 1028 نفر،  برخوار 929 نفر، نجف‌آباد 831 نفر، اردستان791نفر، خمینی‌شهر 625 نفر،  فریدن 276 نفر، فلاورجان 275 نفر، نایین 268 نفر، شاهین‌شهر و میمه 209 نفر، لنجان183 نفر شهرضا 145 نفر، گلپایگان 145نفر، دهاقان144 نفر، خوانسار 140، نفر مبارکه 112 نفر، فریدونشهر 109 نفر، بویین و میاندشت 92 نفر، چادگان 64 نفر، نطنز 61 نفر، تیران و کرون 41 نفر، سمیرم 34 نفر و خور و بیابانک 14 نفر است.

وی گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی، انس و آشنایی بیشتر با آموزه‌های قرآن کریم و معارف مکتب نورانی اهل البیت(ع) از  اهداف برگزاری این آزمون است.

وی ادامه داد: آزمون سراسری قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها، یکی از مأموریت‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

معتمدی افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم و به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از اهدافی است که برای این آزمون در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، آزمون آزمایشی قرآن و عترت دوم اردیبهشت و آزمون مجازی نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، ۸ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری و همزمان با ایام ولادت باسعادت کریم اهل البیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha