برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی کار داوری را سخت‌تر می‌کند
کد خبر: 3966144
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی کار داوری را سخت‌تر می‌کند

یکی از داوران مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه برگزاری مسابقات مجازی و آنلاین، بر روی کیفیت تلاوت شرکت کنندگان تاثیر بالایی دارد و کار داوری را سخت می‌کند، گفت: با همه این موارد سعی می‌کنیم تا همه توان خود بهره بگیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی کار داوری را سخت‌تر می‌کندمیلاد عاشقی، حافظ کل قرآن و یکی از داوران مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: افراد جدیدی در مسابقات قرآنی امسال حضور دارند که نشان دهنده گسترش و رشد این مسابقات و ظهور استعدادهای جدید است.

وی افزود: برگزاری مسابقات مجازی و آنلاین، بر روی کیفیت تلاوت شرکت کنندگان تاثیر بالایی دارد و کار داوری را سخت می‌کند، اما با همه این موارد سعی می‌کنیم تا همه توان خود بهره بگیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

عاشقی، با اشاره به اهمیت موضوع هماهنگی در برگزاری مجازی مسابقات، گفت: اختلالی که در حین اجراها پیش می‌آید و صداهایی که کیفیت لازم را ندارند، ناشی از پایین بودن هماهنگی خواهد بود که در این راستا بهتر است که جهت حضور شرکت کنندگان در مسابقه مجازی، امکانات بهتری به آن‌ها تعلق بگیرد.

این حافظ کل قرآن، ادامه داد: حتی اگر مسابقات سال آتی به صورت حضوری برگزار شود نیز نباید چیزی از حوزه مجازی کم بگذاریم، چرا که این امر می‌تواند در گسترش فرهنگ قرآنی در آینده موثر باشد.

وی در خصوص اهمیت برگزاری مجازی این دوره از مسابقات قرآن، ادامه داد: در برگزاری مجازی مسابقات امکان حضور افراد بسیاری در جریان رقابت وجود دارد که در این راستا حتی هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد. در حالی که در مسابقات حضوری تعداد افراد کمتری امکان حضور در جریان رقابت را دارند و تماشاکنندگان نحوه قرائت این افراد نیز اندک هستند اما اکنون در راستای مجازی بودن این رقابت، افراد بیشماری می‌توانند بیننده نحوه قرائت قاریان و حافظان قرآنی باشند.

عاشقی، اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآنی که در محل آزمون مجازی در حال تلاوت هستند، با یک مهک و امتحان جدیدی روبه رو می‌شوند که شاید تاکنون چنین حالتی را تجربه نکرده‌اند.

داور سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان آذربایجان‌شرقی افزود: امسال در ارزیابی مسابقات مجازی، مواردی چون نحوه نشستن، طرز گرفتن میکروفون و ... که در زمان برگزاری مسابقات حضوری چندان اهمیت نداشتند، مهم تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش توانایی داوران مسابقه برای انجام بهتر وظیفه خود، گفت: اگر افرادی باشند که در جریان مسابقه و به خصوص در مراتب بالاتر امتیازات نزدیک به هم دریافت کرده باشند، اقدام به دعوت حضوری خواهیم کرد تا به دلیل پایین بودن سطح تجهیزات ضبط فیلم، در صدور رای عادلانه مشکلی پیش نیاید.

گفتنی است، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان به‌صورت مجازی از ۳۱ فروردین‌ماه تا ۵ اردیبهشت‌ماه در تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha