پویش تهیه قرآن بریل برای روشندلان در فرانسه
کد خبر: 3966840
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

پویش تهیه قرآن بریل برای روشندلان در فرانسه

فعالان شبکه‌های اجتماعی در فرانسه پویشی را با هدف جمع‌آوری کمک مالی به منظور تهیه نسخه‌های قرآن با خط بریل برای مسلمانان نابینا در این کشور راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، فعالان شبکه‌های مجازی  در فرانسه طبق سنت دو سال اخیر در این کشور، پویش جمع‌آوری کمک مالی از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی با هدف خرید قرآن با خط بریل برای نابینایان این کشور را آغاز کردند.

صاحبان این پویش می‌گویند که هدف آنها این بار جمع‌آوری رقمی بیش از رقم سال گذشته بود که بیش از 26000 یورو تخمین زده شد و با آن بیش از 136 قرآن برای نابینایان مسلمان خریداری کردند.

انجمن خیریه آنجلانتین پاریس مسئول جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع نسخه‌های قرآن در بین افراد مربوطه است و تخمین زده می‌شود بیش از 2600 نفر در لیست انتظار انجمن برای دریافت این نسخه‌های قرآن باشند.

این تنها پویش از این دست در فرانسه نیست. فعالان شبکه‌های اجتماعی در مارسی هم از جمع‌آوری بیش از 14 نسخه قرآن با خط بریل برای نابینایان خبر دادند و خواستار کمک مالی بیشتر به مساجد این منطقه برای کمک به نابینایان شدند و همچنین افرادی از بلژیک نیز به این پویش پیوسته‌اند.

قشر شهروندان مسلمان نابینا در فرانسه با مشکل کمبود قرآن به خط بریل رو‌به‌رو هستند، به خصوص که این قرآن‌ها از هفت جلد تشکیل شده و بیش از 10 کیلوگرم وزن دارد.

انتهای پیام
captcha