تلاش برای انسان‌سازی و قدردانی از انسان‌سازان
کد خبر: 3969848
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
برخط جامعه/

تلاش برای انسان‌سازی و قدردانی از انسان‌سازان

سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا، در هفته‌ای که گذشت و در روز‌های باقی‌مانده ماه مبارک رمضان، بسته‌های محتوایی متنوعی را تدارک دید و نیز اخباری در راستای رویداد‌های مهم این هفته منتشر کرد که بخش مهمی از آن به مناسبت شب‌های قدر و هفته گرامیداشت مقام معلم اختصاص داشت.

برخط جامعه

به گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری، در هفته‌ای که گذشت، به انتشار بسته‌های خبری تخصصی ویژه ماه مبارک رمضان ادامه داد. در این هفته همچنین اخباری در رابطه با مناسبت‌های این هفته از جمله شب‌های قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) و همزمانی با روز و هفته گرامیداشت مقام معلم و ... کرد که به برخی از مهم‌ترین آنان اشاره می‌کنیم.

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان امسال، سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا بسته‌های متنوعی را تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان درس‌گفتارها، آموزه‌های اخلاقی و بیان نکات و گزیده‌هایی از نهج‌البلاغه و نیز تبیین سبک زندگی قرآنی با حضور طاهره همیز را برشمرد که در این ایام منتشر می‌شود. همچنین تأملی کوتاه بر مفاهیم بلند دعا‌های کوتاه هر روز ماه رمضان خواهیم داشت که می‌توانید برای مطالعه بیشتر هر یک از این بسته‌ها به مسیر‌های ارتباطی زیر مراجعه کنید:
 
عماد افروغ
درس‌گفتار‌های گزیده‌ای از نهج‌البلاغه:
 
 
طاهره همیز
حیات اجتماعی در سایه قرآن:
 
دعای روز
تأملی بر مفاهیم بلند دعا‌های کوتاه ماه رمضان:

حاجی میرزایی
واکسیناسیون معلمان در اولویت قرار گیرد


مراسم گرامیداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. حاجی میرزایی در این مراسم گفت: دوران کرونا به ما نشان داد که معلم و مدرسه جایگزینی ندارد، لذا از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهیم برای دایر شدن مدارس در سال جدید و حضور بی‌دغدغه دانش‌آموزان، واکسیناسیون معلمان و کادر آموزشی را در اولویت قرار دهید.

معلم
پای درد دل معلمان در کوران کرونا


به مناسبت روز معلم و برای شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات این قشر در ایام کرونا، به سراغ چند نفر از معلمان از مدارس و مناطق مختلف رفتیم. آنچه به طور مشترک بر آن تأکید داشتند چند برابر شدن کار، نبود امکانات و مشخص نبودن ساعت کاری‌شان بود. از آنجایی که به نظر می‌رسد تا سال تحصیلی آینده و شاید هم سال‌های آینده نیز همچنان کرونا همراه با ما باشد، لازم است وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای برای به حداقل رساندن مشکلات معلمان در نظر گیرد.

کاظم رجبعلی، قرآن‌پژوه در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اگر آموزش به سمت فایده می‌رفت و زندگی‌ها را متأثر می‌کرد، قصه پرورش هم اوضاع و احوال بهتری داشت و در واقع کالبد برای پذیرش روح آماده می‌شد. جوان و نوجوان مهارتی نمی‌آموزد که به کار و زندگی او بیاید و درس‌ها را می‌خواند که به دانشگاه برود، در دانشگاه درس می‌خواند که به مقاطع بالاتر برود و اینکه در آن زمینه کار کند یا نه مشخص نیست. این‌ها یعنی جنس توسعه بر مبنای چیز‌های دیگری غیر از انسان و معلم است.

کرمانپور
ماه رمضان؛ فرصت جریان‌سازی دینی تحت وب 


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور به مناسبت دومین سال تجربه روزه‌داری در دوران کرونا، طی گفت‌وگویی که با ایکنا داشت، با تأکید بر اینکه می‌توان در قالب‌های فردی و خانوادگی، اقدامات خوبی انجام داد و با در کنار هم قرار دادن آن‌ها جریانی به وجود آورد، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی است که بزرگترین فعالیت‌های اجتماعی تحت وب انجام شود و افراد در خانه‌هایشان از این حضور و کار جمعی لذت ببرند.


بیشتر بخوانید:


مسیب زاده
پایگاه اطلاع‌رسانی «نماز» وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی و به‌روزرسانی سایت namaz.medu.ir با اهداف تبلیغی و محتوایی در حوزه نماز خبر داد.
 

همنمک
افطاری ویژه به سبک مشهدی‌ها برای پنج هزار نیازمند تهرانی


۷۰ نفر از خیران و داوطلبان خیریه متوسلین به امام رضا (ع) تمام روز و شب یکی از شب‌های قدر را بیدار مانده و در تداوم اجرای طرح هم‌نمک و تهیه و توزیع غذای گرم برای نیازمندان، پنج هزار پرس شله مشهدی تهیه و توزیع کردند.

پویش بخوان
برگزاری پویش مردمی «بخوان»


پویش قرآنی «بخوان» با همکاری مشترک میان مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است. برگزارکنندگان پویش مردمی «بخوان» در فراخوان این پویش خواسته‌اند که مخاطبان، آیه‌ای از آیان قرآن را که ویژگی خاصی از نگاه او دارد، در فضای مجازی منتشر و در این پویش شرکت کنند.

نهج البلاغه
نسخه موبایلی نرم‌افزار «نهج‌البلاغه» منتشر شد


نسخه موبایلی کتاب شریف نهج‌البلاغه برای استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری نور منتشر شد.

قرائتی
۳ توصیه حجت‌الاسلام قرائتی به پزشکانی که در تشخیص امراض ناتوانند


دومین وبینار قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی عصر روز پنجشنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه با موضوع قرآن، عدالت و جامعه پزشکی و حضور حدود هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام قرائتی در وبینار قرآن، عدالت و جامعه پزشکی از پزشکانی که در تشخیص امراض ناتوانند، درخواست کرد، سه مردانگی کنند: به بیمار بگویند که بیماری را تشخیص نداده است، پزشک متخصص به بیمار معرفی کرده و هزینه ویزیت را بازگردانند.
انتهای پیام
captcha