سوریه وحشی‌گری صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را شدیداً محکوم کرد
کد خبر: 3970459
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

سوریه وحشی‌گری صهیونیست‌ها در قدس اشغالی را شدیداً محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای، حمله به صحن‌های مسجد‌الاقصی و همزمانی آن با حمله به فلسطینیان در برخی محله‌های بیت‌المقدس را تجاوزی گستاخانه و شدید خواند که لازم است رژِیم صهیونیستی درباره آن در شورای امنیت پاسخگو باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای، حملات صهیونیست‌ها به مردم بیت‌المقدس را یک تجاوز گستاخانه و شدید توصیف کرد و خواستار پاسخگویی فوری رژیم اشغالگر در برابر شورای امنیت شد.

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه افزود که این کشور شدیداً رفتار وحشیانه و غیرانسانی مقامات اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشینان وحشی و قانون‌شکنی آنها و نقض کنوانسیون 1949 ژنو درباره تعهدات رژیم اشغالگر را محکوم می‌کند. 

در ادامه این بیانیه آمده است رژیم اسرائیل و شهرک‌نشینان ضد قانون صهیونیست هیچ‌گاه تا این حد خشونت و قانون‌شکنی نمی‌کردند، اگر حمایت بی‌حد و حصر آمریکا از این رژیم نبود. دولت آمریکا وقتی که حاکمیت این رژیم بر قدس شرقی را به رسمیت شناخت و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد، قوانین بین‌المللی را نادیده گرفت.

وزارت امور خارجه سوریه بیانیه خود را با تأکید بر حق مسلم مردم فلسطین در برخورداری از آزادی کامل و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سوی اسرائیل و تأسیس کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف به پایان ببرد.

انتهای پیام
captcha