آغاز به‌کار ستاد دفاع مقدس با شعار«ما مقتدریم» در آموزش و پرورش البرز
کد خبر: 3973166
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

آغاز به‌کار ستاد دفاع مقدس با شعار«ما مقتدریم» در آموزش و پرورش البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: ستاد برگزاری مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با شعار«ما مقتدریم» در بستر شبکه شاد مدارس این استان آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار ستاد دفاع مقدس با شعار«ما مقتدریم» در آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: ستاد برگزاری مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت با شعار«ما مقتدریم» در بستر شبکه شاد مدارس این استان آغاز به‌کار کرد.

وی هدف از تشکیل این ستاد را تبیین و ترویج دستاوردهای ارزشمند و تاریخی و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس به عنوان تجربه‌ای بی‌نظیر برای تقویت روحیه خودباوری و امید نسبت به آینده و انقلاب اسلامی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها دانست و گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و استفاده بهینه از فضای مجازی از دیگر اهداف تشکیل ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت درحوزه آموزش و پرورش است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشنامه دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ به مدارس ارسال شده است، افزود: در این دستورالعمل برنکوداشت مناسبت‌های انقلابی و ایام‌الله درقالب طراحی فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان براساس اهداف تعریف شده در ساحت‌های سند تحول بنیادین مورد توجه قرارگرفته است.

فهمیده، برنامه‌ریزی برای انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی وابتکارعمل در فضای مجازی در راستای تبیین و ترویج دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را ضروری دانست و گفت: جدول مناسبت‌های ملی مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت نیز تنظیم شده است تا کارشناسان اداری، معاونین و مربیان امور پرورشی مدارس استان البرز نسبت به تدوین، برنامه‌ریزی و عملیاتی‌کردن برنامه‌ها طبق روز مندرج درجدول اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این ستاد به بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه ای تاکید شده است، اضافه کرد: در بازشناسی عوامل پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و امتداد آن در اقتدار جبهه مقاومت باید از برنامه‌های هنری و رسانه‌ای استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: همچنین برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی به منظور معرفی اقتدار، توانمندی‌های دفاعی و سازندگی کشور نیز تاکید شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد فضای تبلیغی، بهره‌گیری از ظرفیت معنوی و مناسبت‌های مذهبی، پرداختن به سبک زندگی و رفتار شهدا و رزمندگان در اعتلای اقتدار ملی دوران دفاع مقدس از دیگر محورهای مورد توجه در ستاد مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت در آموزش و پرورش البرز است.

 

انتهای پیام
captcha