برگزاری نشست ستاد برگزاری مسابقات قرآنی شهرستان‌های قائمشهر و سیمرغ
کد خبر: 3973168
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

برگزاری نشست ستاد برگزاری مسابقات قرآنی شهرستان‌های قائمشهر و سیمرغ

نشست ستاد برگزاری مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ۱۴۰۰ شهرستان‌های قائمشهر و سیمرغ امروز دوم خردادماه با حضور مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران و اعضای ستاد در قائمشهر برگزار شد.

شرکت در مسابقات قرآن فرصتی معنوی در سنجش میزان بهره‌مندی از قرآنبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست ستاد برگزاری مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ۱۴۰۰ شهرستان‌های قائمشهر و سیمرغ امروز دوم خردادماه با حضور مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران در اداره اوقاف و امورخیریه قائمشهر و با حضور رئیس این اداره و اعضای ستاد برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام مصطفی سیفی، مدیر امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، گفت: همت، اراده و حرکت سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت ترویج فرهنگ غنی قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های ترویج فرهنگ  قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی است، افزود: مسابقات قرآن بستری مستعد برای پرورش استعداد‌های قرآنی و نیز رشد شکوفائی فرهنگ قرآنی در جامعه است.

سیفی ادامه داد: از همه کسانی که علاقه‌مند به دانش قرآنی هستند جهت سنجش میزان توانائی در بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی دعوت بعمل می‌آید تا با نام نویسی در بخش‌های مختلف مسابقات اعم از قرائت و تفسیر و ... فرصتی معنوی و ارزشمند را برای خود رقم بزنند.

در ادامه علی فتحی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر و سیمرغ، اظهار کرد: به خود می‌بالیم که خادم قرآن و انقلاب هستیم و این فرصت بی‌نظیر، لطف الهی است و امیدواریم بتوانیم مسابقات درخوری را در استان برگزار کنیم.

همچنین صفا رنجبر کوچکسرائی، فعال فرهنگی و قرآنی قائمشهر با بیان اینکه امروز در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر قرآن، تضمین واقعی رشد و تعالی جامعه و مردم به شمار می‌رود، تصریح کرد: به حتم گام‌های موثر و حمایت‌های مسئولان از فعالان و جامعه قرآنی برگزاری پویا و اثربخش مسابقات قرآنی می‌تواند نویدبخش تعالی فرهنگ غنی قرآن در جامعه باشد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی صالحی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قائمشهر گفت: لباس خادمی قرآن، آنهم در بستر تلاش برای برگزاری مناسب و درخور و شایسته مسابقات قرآنی افتخاری بس بزرگ است و خداوندگار عالم رو شاکریم که در نهادی انقلابی و قرآنی در خدمت به این کتاب الهی هستیم.

در ادامه روح‌الله حیدری، رئیس مجمع قاریان شهرستان قائمشهر، ظرفیت‌ جوانان مشتاق در شهرستان و اراده و عزم مسئولان در این عرصه را نوید تکرار روز‌های شکوه‌مند اعتلای ارزش‌های قرآنی در جامعه دانست و افزود: بی‌شک تمسک به قرآن راه سعادت و تعالی میهن عزیز اسلامی‌مان است.

انتهای پیام
captcha