رسانه‌ها زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند
کد خبر: 3973796
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

رسانه‌ها زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

مدرس علوم ارتباطات دانشگاه آزاد تبریز اظهار کرد: رسانه‌ها علاوه بر اطلاع رسانی تحولات انتخابات باید برنامه‌های داوطلبان را تبیین کنند و با این کار در کنار ارتقای آگاهی مردم نسبت به داوطلبان انتخابات زمینه افزایش مشارکت آنان را فراهم کنند.

رسانه‌ها زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنندسیدحسن آذری، مدرس علوم ارتباطات دانشگاه‌ آزاد تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه انتخابات فارغ از اینکه امری سیاسی است، مسئله‌ای رسانه‌ای است، اظهار کرد: انتخابات از مولفه‌های مدرنیزاسیون در جوامع محسوب می‌شود و رسانه‌ها انتخابات را برای افکار عمومی مهم جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر دموکراسی بوده و در آن مردم صاحب اصلی قدرت محسوب می‌شوند، افزود: به طور قطع رسانه‌ها در میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر گذارند و انتخابات از اولویت‌های رسانه‌ها محسوب می‌شود.

آذری ادامه داد: با توجه به اینکه رسانه‌ها نقش محوری در آگاهی بخشی به افکار عمومی دارند، انتظار می‌رود با تولید محتوای مناسب، مردم را در انتخاب اصلح و تبیین دیدگاه‌های داوطلبان انتخاباتی کمک کنند.

این استاد علوم ارتباطات اجتماعی افزود: رسانه‌های محلی باید در کنار توجه به انتخابات ریاست جمهوری، نگاه محلی داشته و با رصد و تبیین اولویت‌های محلی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش پررنگی داشته باشند.

وی گفت: رسانه‌های محلی باید از نامزدها برنامه بخواهند تا دیدگاه هایشان را شفاف ارائه دهند چراکه حوزه عمومی صرفاً حوزه ملی نیست، بلکه حوزه عمومی، محلی نیز است.

آذری ادامه داد: رسانه‌ها نباید نگاه تجاری به انتخابات داشته باشند و باید ضمن حفظ دیدگاه، رویکرد انتقادی خود را پررنگ کنند و در کنار نهادهای نظارتی انتخابات، نقش نظارتی خود را نیز ایفا کنند.

این استاد دانشگاه‌ بیان کرد: آگاهی مردم از اهمیت انتخابات و مشارکت سیاسی از ملاک‌های تاثیرگذاری بر انتخابات است که رسانه‌ها در این زمینه از نقش محوری برخوردارند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر اطلاع رسانی تحولات انتخابات باید برنامه‌های داوطلبان را تبیین کنند و با این کار در کنار ارتقای آگاهی مردم نسبت به داوطلبان انتخابات زمینه افزایش مشارکت آنان در انتخابات را فراهم می کنند.

انتهای پیام
captcha