زمینه حضور غیر دانشجویان در دوره دانشجو معلم قرآن فراهم شود
کد خبر: 3973854
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

زمینه حضور غیر دانشجویان در دوره دانشجو معلم قرآن فراهم شود

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجو معلم قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، گفت: دوره تربیت دانشجو معلم قرآن بهترین و متنوع ترین دوره بود که ای کاش دوره‌های دیگری در تداوم آن با عنوان‌هایی مثل سبک زندگی برگزار شود و نه تنها دانشجویان بلکه سایر اقشار هم بتوانند از مطالب گفته شده بهره ببرند.

دوره دانشجو معلم قرآن؛ متنوع ترین دوره / زمینه استفاده سایرین از این دوره فراهم شود

حسین ایمانی، دانشجوی رشته علوم و قرآن و حدیث دانشگاه علوم قرآن مراغه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دوره دانشجو معلم قرآن کریم، بهترین و کامل ترین دوره‌ای بود که تاکنون شرکت کرده‌ام. این دوره باعث شد تا مطالب بسیار مفیدی غیر از مطالب درسی یاد بگیریم.

وی با بیان این‌که در رشته الهیات تحصیل می‌کند، گفت: این دوره هیچ تداخلی با کلاس‌های دانشگاهی نداشت و بر اساس برنامه ریزی‌ها در زمان‌های بسیار خوبی برگزار شد.

ایمانی افزود: سرفصل‌های ارائه شده، بهترین موارد در حوزه قرآنی بود که می‌توانست برای دانشجویان قرآنی مطرح شود.

این دانشجوی دانشگاه علوم و قرآن مراغه، با اشاره به لزوم برگزاری چنین دوره‌هایی برای کسب مهارت‌های قرآنی و زندگی توسط دانشجویان، گفت: قبلا روزانه نهایت یک صفحه از قرآن کریم را روخوانی می‌کردم اما بعد از شرکت در این دوره، هر روز چند صفحه قرآن می‌خوانم و پس از تلاوت آیات، به تفسیر آن‌ها رجوع کرده و سعی می‌کنم تا موارد گفته شده را در زندگی بکار ببرم.

وی با اشاره به این‌که یکی از مطالب مهم در علوم قرآنی مطرح شده، بحث تدبر در قرآن است، گفت: یادگیری و تفهیم چنین مطالبی خود باعث ایجاد انگیزه در ورود به حوزه قرآنی می‌شود.

ایمانی، با بیان اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی بسیار مفید است زیرا می‌توان از این طریق مطالب متنوع را یاد گرفت، افزود: دوره تربیت دانشجو معلم قرآن کریم، بهترین و متنوع ترین دوره بود که ای کاش دوره‌های دیگری در تداوم آن با عنوان‌هایی مثل سبک زندگی برگزار شود و نه تنها دانشجویان بلکه سایر اقشار هم بتوانند از مطالب گفته شده بهره ببرند.

این دانشجوی دانشگاه علوم و قرآن مراغه، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط حاکم و محدویت اعمال شده به جهت عدم برگزاری کلاس‌های حضوری بسیار عالی و مفید بود و طبق زمانبندی توانستند تا حد امکان تمامی مباحث موجود در سرفصل‌ها را به دانشجو معلمان انتقال دهند.

انتهای پیام
captcha