ضرورت پرهیز از بازی‌های رسانه‌ای در انتخابات
کد خبر: 3974200
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۷

ضرورت پرهیز از بازی‌های رسانه‌ای در انتخابات

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که در انتخابات نباید صرفاً بر اساس بازی‌های رسانه‌ای تصمیم گرفت، بلکه باید با درک قابل قبولی از ماهیت کنش رسانه تصمیم گرفته شود.

ضرورت پرهیز از بازی‌های رسانه‌ای در انتخابات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام احمد رهدار، عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم، عصر روز گذشته، 7 خرداد در جمع بانوان طلبه، با اشاره به ملاک‌ها و معیارهای لازم برای انتخاب اصلح، اظهار کرد: کسب تجربه تاریخی در انتخابات و انتخاب فرد اصلح از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.  کشور ما جز کشورهایی است که میانگین برگزاری انتخابات را در حد بالایی تجربه کرده است و ماحصل این تجربه وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد چند گزاره را نشان می‌دهد.

وی ضرورت رعایت گزاره‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ را مورد تأکید قرار داد و افزود: گزاره اول این است که در هر موضوع و به هر میزانی که به فرمایش امام راحل و رهبر انقلاب گوش دادیم، ضرری به ما نرسید و مصون ماندیم ولی عکس آن موضوع به هر میزانی که به فرمایشات و رهنمودهای این ۲ بزرگوار کم‌توجهی کردیم، ضرر بزرگی دامن‌گیر کشور شده است.

رهدار تصریح کرد: گزاره دوم در انتخابات این است که بطور کلی در صدای جمع و عموم یک خیری نهفته است، سیاست انتخاباتی ما باید به شکلی جهت‌گیری شود که در مقابل مطالبه، خواست و مهم‌تر نیاز عمومی مردمی قرار نگیرد. چراکه مردم ما در وجه عمومی خودشان نشان داده‌اند که مطالبات به حقی داشته‌ و این مطالبات در پرتوی انقلاب و دین بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ما نیاز به رئیس‌جمهور اشرافی ندارد، گفت: کشور نیاز به رئیس‌جمهوری دارد که از جنس مردم باشد، درد مردم را بداند و اقشار مختلف مردم را درک کند و سبک زندگی رئیس‌جمهور با زندگی مردم تفاوت چندانی نداشته باشد. هم‌سو بودن زندگی رئیس‌جمهور با مردم به رفع مشکلات و تلاش بیشتر کمک می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه گزاره سوم تجربه است، گفت: هر گاه در بستر انتخابات سیاسی به دشمنان نظام که در رأس آن آمریکا، اسرائیل، آل سعود و غیره گوش فرا دادیم و کنش سیاسی خود را همسو با خواست آنان جهت دادیم، ضرر کرده‌ایم، دلالت این جمله در حوزه انتخابات سیاسی این می‌شود که ما به نامزدی که برنامه‌اش برنامه‌ای غربی است، خودش، فکرش و اطرافیانش غربی است، امیدش را به خارج از ظرفیت داخلی کشور و غرب بسته است رأی ندهیم. از مشروطه تاکنون بیش از صد سال بارها تجربه کرده‌ایم که هرگاه دل به کانون‌های بیگانه بسته‌ایم ضرر کرده‌ایم.

رهدار اظهار کرد: گزاره چهارم و تجربه نشان می‌دهد که در انتخابات نباید صرفاً بر اساس بازی‌های رسانه‌ای تصمیم گرفت، بلکه باید با درک قابل قبولی از ماهیت کنش رسانه تصمیم گرفته شود. تجربه نشان داده دلیل اینکه امپریالیست رسانه در اختیار دشمنان است اگر تمام قضاوتمان را روی امتداد نتیجه‌گیری رسانه‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی بگذاریم به اشتباه می‌افتیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم در پایان بیان کرد: برای در امان ماندن از فضای سمی شبکه‌های مجازی معاند، باید سواد رسانه‌ای خود را ارتقا داده و حواسمان باشد که رسانه‌ها جهت دارند و جهت برخی رسانه به معنای عام و کلامش ضرورتاً توجه به منافع مردم و ملت ما نیست به همین دلیل باید با درک رسانه‌ای قوی از این مسئله عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha