ضرورت نقش‌آفرینی رسانه‌ها در معرفت‌افزایی نسبت به شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3974265
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

ضرورت نقش‌آفرینی رسانه‌ها در معرفت‌افزایی نسبت به شاهچراغ(ع)

دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت فارس خواستار نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها در معرفت‌افزایی نسبت به حضرت شاهچراغ(ع) به ویژه در ایام دهه کرامت شد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت فارس امروز، 8 خردادماه در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی این شورا که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: کمیته هشت گانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حضور 32 نفر عضو در سطح استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جلسات این شورا با میزبانی کانون‌ مساجد استان در حال برگزاری هستند، افزود: در سال جاری دهه کرامت مصادف با 22 خرداد تا اول تیرماه است که برنامه‌های این دهه مطابق روال هر سال از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با بزرگداشت بقاع متبرکه و حضرت شاهچراغ(ع) ادامه یافته و با سالروز ولادت امام رضا(ع) خاتمه می‌یابد.

امیدی به نقش رسانه‌ها در معرفی حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را در معرفی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ایفا کنند و لازم است که در این زمینه نقش‌آفرینی رسانه‌ها انجام شده و معرفت‌افزایی نسبت به حضرت شاهچراغ(ع) صورت گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس با تأکید بر اینکه روابط عمومی ادارات نیز در این ایام مسئولیت مهمی برعهده دارند، گفت: فضاسازی مناسب اداری با نصب بنر و آذین‌بندی، درج جملات بر سربرگ‌های اداری و مکاتبات و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه کرامت از جمله اموری است که روابط عمومی‌ها می‌توانند در کنار سایر اقدامات دیگر انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از یک‌هزار و 200 کانون مساجد در سراسر استان خبر داد و گفت: جشن‌های مردمی به مناسبت‌های میلاد حضرت معصومه(س)، ولادت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در ایام دهه کرامت از اول تا یازدهم ذیقعده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

امیدی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل‌های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف(ع)، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی و... با موضوعات دهه کرامت در فضای مجازی و جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در فضای مجازی به میزبانی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha