فرایند 5 مرحله‌ای برپایی تمدن نوین اسلامی + فیلم
کد خبر: 3974973
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
شاخص‌های دولت اسلامی در کلام حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم / 1

فرایند 5 مرحله‌ای برپایی تمدن نوین اسلامی + فیلم

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در تبیین شاخص‌های دولت اسلامی در اولین قسمت از سلسله درس‌گفتارهای «دعوت» به فرایند پنج مرحله‌ای برپایی تمدن نوین اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسمبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌، حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌های این مباحث، شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت اول را می‌بینید؛

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی به‌ دنبال برپایی تمدن نوین اسلامی است. رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به این هدف یک فرایند پنج مرحله‌ای را ترسیم کرده‌اند که ابتدای این فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 بوده و انتهای این فرایند هم تشکیل همان تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

دومین گام این فرایند از نظر ایشان تشکیل نظام اسلامی است، رهبر انقلاب در این باره می‌فرمایند که نظام اسلامی یعنی طرح مهندسی و شکل کلی اسلامی را در جایی پیاده کردن، در کشور ما نظام سلطنتی استبدادیِ فردیِ موروثیِ اشرافی برداشته و به جای آن نظام دینیِ تقواییِ مردمی جایگزین شد.

سومین گام از این فرایند تشکیل دولت اسلامی است به معنای اسلامی شدن روش و منش دولتمردان، طراحی ساز و کار فعالیت‌ها و نهادهای نظام بر اساس معارف اسلامی و گام چهارم هم همان تشکیل جامعه الگو و نمونه اسلامی است که از سویی حیات طیبه را برای مردم رقم می‌زند و از سوی دیگر الگویی برای سایر ملت‌های مسلمان به‌شمار می‌رود و راه را برای تشکیل تمدن نوین اسلامی هموار می‌کند.

از نگاه رهبر معظم انقلاب ما هنوز در مرحله دوم دولت‌سازی به سر می‌بریم، در حال گذار از دولت پیشااسلامی به دولت اسلامی هستیم. با عنایت به اینکه در 28 خردادماه سال جاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری را در پیش داریم، مقرر شد تا فرا رسیدن ایام انتخابات برنامه دعوت با تبیین بیشتر شاخص‌های دولت اسلامی ادامه پیدا کند، شاخص‌هایی که به ما کمک می‌کنند با یک انتخاب صحیح در جهت تحقق دولت اسلامی گام برداریم.

در مباحثی که تقدیم خواهد شد در چهار محور با شما سخن خواهیم گفت؛ محور اول درباره چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، محور دوم در مورد برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی و همچنین حوزه‌های اجتماعی و نظام خانواده، محور سوم در مورد ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و محور چهارم در مورد اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است.

انتخابات، لیلة‌القدر کشور ماست و برنامه‌های چند سال آینده با حضور مردم در این صحنه رقم خواهد خورد و با انتخاب صحیحِ شما زمینه تحقق دولت اسلامی فراهم خواهد شد.»

انتهای پیام
captcha