راه‌ برون‌رفت از معضلات کنونی جامعه، مسئولیت‌شناسی در انتخابات است
کد خبر: 3974991
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
اهمیت حضور/ 2

راه‌ برون‌رفت از معضلات کنونی جامعه، مسئولیت‌شناسی در انتخابات است

مسئول شورای تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی تعیین مسئولان اجرایی نظام را به فهم مردم واگذار کرده است و اگر رأی ما به افراد کارآمد نباشد، نمی‌توانیم بگوییم نظام خطا کرده است، راه برون‌رفت از معضلات کشور را مسئولیت‌شناسی مردم در انتخابات پیش رو دانست.

علیرضا قربانیحجت‌الاسلام علیرضا قربانی،‌ مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: درباره مشارکت مردمی در انتخابات، دشمن با ارائه یک سلسله مغالطات، تلاش دارد تا اذهان را به سمتی سوق دهد که عرصه جامعه و انقلاب را از حضور مردم خالی کند.

وی تصریح کرد: امروز برخی از مردم، به حق وضعیت معیشتی را وضعیت نابسامانی می‌دانند. اگر این مسئله را علت‌یابی کنیم، خواهیم دید که ما مردم، نقش خود را یا ایفا نکرده‌ایم یا خوب ایفا نکرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: 

قربانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر راه امام(ره) را گم یا فراموش کنیم، ملت ایران سیلی خواهد خورد»، ادامه داد: ممکن است در رأی دادن دقت نکنیم و یک نفر را برای چهار سال بر مناسبات و تصمیم‌گیری‌های کشور مسلط کنیم، بعد مشکلاتی به وجود بیاید و بگوییم نظام ناکارآمد است، حال آنکه، ما وقتی معتقدیم، نظام اسلامی، نظامی مردم‌سالار است، باید بدانیم نظام جمهوری اسلامی تعیین مسئولان اجرایی نظام را به فهم مردم واگذار کرده است و اگر رأی ما به افراد، کارآمد نباشد، نمی‌توانیم بگوییم نظام خطا کرده است.‌

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: راه برون‌رفت از این معضلات این نیست که ما رأی ندهیم، اگر رأی ندهیم که مسائل امتداد پیدا می‌کند. راه برون‌رفت این است که مردم با مسئولیت‌شناسی در انتخابات مشارکت کنند، به انسان‌های دلسوز اعتماد کنند و اگر نتوانند به راحتی تشخیص دهند، از اهل اطلاع و افراد مطمئن بپرسند.  

وی با اشاره به ملاک‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای ریاست جمهوری گفت: باید به این ملاک‌ها در انتخاب و تصمیم خود ملتزم شویم، اگر چنین شد، این مشکلات پیش نخواهد آمد.

قربانی با اشاره به برخورداری جامعه از ظرفیت‌های خوبی همچون فعالیت گروه‌های جهادی در معضلات کشور مثل سیل و بیماری کرونا، گفت: کشورمان دارای افراد و جوانان توانمند و بااستعداد در عرصه‌های مدیریتی است. رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش کنید دولت جوان و حزب‌اللهی بر سرکار بیاید؛ حزب‌اللهی یعنی متدین و خدمت‌گزار.‌ اگر چنین دولتی بر سر کار بیاید بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. اگرچه مشکلات یک شبه حل نخواهد شد، اما جهت حرکت مملکت به سمتی سوق پیدا می‌کند که مشکلات به تدریج از میان خواهد رفت. بسیاری از مشکلات کشورمان زیرساختی هستند و بهبود این زیرساخت‌ها در عرصه فرهنگ، اقتصاد و ... زمان‌بر است اما در آینده نه چندان دور شاهد چنین تحولی خواهیم بود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: مردم ما طعم‌ مدیریت خدمت‌گزار انقلابی را نچشیده‌اند. اگر چنین مدیری انتخاب شود، معضلات جامعه برطرف خواهد شد و ما شاهد کم‌کاری‌ها نخواهیم بود.

انتهای پیام
captcha