برگزاری اردوگاه خلاقیت اسلامی در قطر
کد خبر: 3975060
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

برگزاری اردوگاه خلاقیت اسلامی در قطر

استودیو 6/5 قطر از جوانان این کشور دعوت کرد که در برنامه‌های اردوگاه خلاقیت اسلامی که از 6 ژوئن جاری تا اول ژوئیه آینده در حاشیه برنامه‌های «دوحه؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2021» برگزار می‌شود، مشارکت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، استودیو 6/5 قطر، سلسله کارگاه‌های مجازی از 6 ژوئن جاری(16 خرداد) تا اول ژوئیه آینده(10 تیر) و هرکدام به مدت 5 روز برای دختران و پسران گروه سنی 7 تا 18 سال در زمینه مد و لباس، ورزش و لوازم ورزشی برگزار می‌کند.
 
فعالیت‌های هفته اول این کارگاه‌ها با نام «لباس اسلامی در فضای مجازی» برگزار خواهد شد و دختران و پسران جوان و نوجوان در این کارگاه‌ها با لباس‌های اسلامی سنتی آشنا می‌شوند.
 
در هفته اول، کارگاه دیگری نیز با عنوان «پارچه‌های عربی در واقعیت افزوده» برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها با مفهوم واقعیت افزوده و مد دیجیتال آشنا می‌شوند.
 
در هفته دوم نیز کارگاهی با عنوان «اسکن سه بعدی تسبیح» برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان به صورت عملی با فناوری اسکن سه بعدی و اجسامی که ارتباطی با میراث اسلامی دارند، مانند تسبیح، آشنا می‌شوند.
 
هفته سوم این برنامه‌ها نیز به «سوارکاری مجازی» می‌پردازد و شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ با مفهوم واقعیت مجازی و طراحی سه بعدی با استفاده از برنامه CoSpaces آشنا می‌شوند. آنها همچنین یک محیط سه بعدی و یک منظره با زاویه 360 درجه طراحی می‌کنند.
 
برنامه‌های کارگاه هفته سوم از فرهنگ اسلامی و ورزش سوارکاری در دین اسلام الهام گرفته شده است.
 
در هفته چهارم نیز کارگاهی با عنوان «تیراندازی دیجیتال» برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با طراحی بازی‌های اینترنتی و توسعه بازی‌های دو بعدی با استفاده از برنامه Scratch آشنا می‌شوند. آنها همچنین با ورزش تیراندازی در میراث اسلامی و مسابقه شترسواری اینترنتی نیز آشنا خواهند شد.
انتهای پیام
captcha