نقش تأثیرگذار بانوان فرهیخته برای حضور مردم در انتخابات
کد خبر: 3975132
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

نقش تأثیرگذار بانوان فرهیخته برای حضور مردم در انتخابات

رئیس مرکز بزرگ شمال کشور گفت: بانوان فرهیخته و تقریبی نقش تأثیر‌گذاری در حضور آحاد مختلف جامعه در پای صندوق‌های رأی دارند.

ارسالی چهارشنبه// بانوان نقش تاثیر‌گذاری در حضور آحاد مختلف جامعه در پای صندوق‌های رای دارندبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی استان گلستان، حجت‌الاسلام نور علی دیلم، رئیس مرکز بزرگ شمال کشور، روز گذشته 11 خرداد در نشست هسته مشورتی بانوان فرهیخته و تقریبی گلستان با تأکید بر نقش بانوان در جلب مشارکت عمومی و حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: بانوان فرهیخته و تقریبی نقش تاثیرگذاری در خانواده و جامعه برای حضور آحاد مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی دارند.

وی با بیان اینکه، انتخابات موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرده و مدنظر داشته باشیم، افزود: انتخابات مظهر شکوه کشورمان است و همه وظیفه داریم در پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشیم در این زمینه بانوان می‌توانند نقش آفرین خوبی باشند.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با ذکر اهمیت ویژه این دوره از انتخابات گفت: امروز در این برهه از زمان انتخابات مورد توجه همه دنیا است زیرا از بیرون و دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به میزان مشارکت مردم و درصد آرای رئیس جمهور منتخب چشم دوخته‌اند.

دیلم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف مرکز اسلامی گلستان، افزود: وظیفه این مرکز کار و تلاش شبانه روزی است و ما امانت دار مسئولیت خطیر خود در قبال جامعه اهل سنت هستیم.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در این شرایط حساس افزود: افزایش محبت به اهل بیت(ع)، گفتمان رهبری، تعمیق بخشیدن به وحدت و امروزه توجه به فضای مجازی از جمله اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

وی با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی فعالیت می‌کنیم، افزود: کار فرهنگی بدون تحقیق و پژوهش فایده‌ای ندارد و نگاه این مرکز به انجام فعالیت‌های خود نگاه راهبردی است و معتقدیم هرچه جدی تر و عمیق تر کار کنیم می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

دیلم همچنین با ذکر این مطلب که بانوان اقشار تاثرگذار در سطح جامعه هستند، گفت: هسته بانوان فرهیخته تقریبی شیعه و اهل سنت استان می‌تواند در حوزه شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی به عنوان مخاطبین این جامعه گام‌های مؤثری بردارد.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان تصریح کرد: بانوان می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اثرگذاری را ایفا کنند و پیام رسان خوبی برای جامعه هدف باشند.

وی گفت: بانوان به واسطه نقش محوری که در شکل‌گیری مدیریت خانواده دارند، می‌توانند تا حد بسیاری از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و یکی از برنامه‌های مرکز اسلامی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای بانوان با هدف آگاهی‌بخشی و بالابردن سطح آگاهی‌های اجتماعی آنان است.

علیرضا شابدین، سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی گلستان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه هسته مشورتی بانوان فرهیخته و تقریبی تشیع و تسنن استان گلستان گفت: رسیدن به اهداف مرکز اسلامی گلستان جزو منویات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه، با کمک بانوان تقریبی می‌توان برنامه‌های خوبی در راستای وحدت و تقویت تقریب برگزار کرد، افزود: ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تقویت احترام متقابل از رسالت‌های بزرگ بانوان حوزه زنان در تقریب است که در این زمینه تمامی بانوان فرهیخته شیعه و سنی، مبلغان و نمایندگان امور بانوان می‌توانند فعال و تاثیرگذار باشند.

در پایان این جلسه هریک از بانوان شیعه و اهل سنت به بیان برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود پرداختند و راهکارهایی در این زمینه ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha