«دعوت به سوی خدا»؛ اصلی‌ترین شاخص دولت اسلامی در تمامی برنامه‌ریزی‌ها + فیلم
کد خبر: 3975214
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
شاخص‌های دولت اسلامی در کلام حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم / 5

«دعوت به سوی خدا»؛ اصلی‌ترین شاخص دولت اسلامی در تمامی برنامه‌ریزی‌ها + فیلم

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در تبیین شاخص‌های دولت اسلامی در پنجمین قسمت از سلسله درس‌گفتارهای «دعوت» به اهتمام دعوت به خداوند در تمامی برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد و دولت اسلامی موظف است که با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای گوناگون فرهنگی، مردم را به سبک زندگی اسلامی دعوت کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌، حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه انتخابات ریاست‌‌جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌های این مباحث شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت پنجم را می‌بینید؛

«بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین؛

جهت‌گیری کلی حرکت در دولت اسلامی، حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است. قرآن در سوره نحل خطاب به پیامبر اکرم(ص) گفته است: «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ؛ مردم را به سوی راه پروردگار دعوت کن.» همچنین در سوره احقاف آمده است که برخی از جنیان وقتی آیات قرآن را شنیدند، پیامبر(ص) را به عنوان داعی الی الله معرفی کردند. «يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ وَآمِنُوا بِهِ؛ ای قوم ما، به کسی که به سوی خدا فرامی‌خواند پاسخ مثبت دهید.» همچنین در سوره فصلت آمده است: «بهترین سخن سخن فردی است که به سمت خدا دعوت می‌کند.» در زیارت امام زمان(عج) این‌گونه می‌خوانیم: «السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ.»

با عنایت به این نکات، اصلی‌ترین شاخص دولت اسلامی در تمامی برنامه‌ریزی‌ها، دعوت به سوی خداوند است و این مهم باید در تمام برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مدنظر قرار گیرد. سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد. دولت اسلامی موظف است که با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای گوناگون فرهنگی مردم را به سبک زندگی اسلامی دعوت کند.

سینما، تئاتر، روزنامه‌ها، مجلات و مؤسسات فرهنگی همگی باید ما را به خدا دعوت کنند. دولت اسلامی لازم است که از مراکز و برنامه‌هایی که داعی الی الله است و در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی هستند حمایت کند. دولت اسلامی حق ندارد که منابع کشور را در اختیار مراکز، مؤسسات و اشخاصی قرار دهد که همه را به سبک زندگی غربی دعوت می‌کنند. راهبرد کلان حاکم بر فعالیت‌های تمامی وزارتخانه‌های دولت اسلامی باید دعوت به سوی خدا و خدایی زیستن باشد. خدا در سوره انعام فرموده است: «وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبيلِهِ؛ از راه مستقیم خدا پیروی کنید و به راه‌های انحرافی متمایل نشوید که شما را از یاد و راه خدا باز خواهد داشت.»

انتهای پیام
captcha