وارد شدن نخبگان دانشگاهی برای شناسایی کاندیدای اصلح به جای بازیگران
کد خبر: 3975237
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷
انتخابات 1400 / 6

وارد شدن نخبگان دانشگاهی برای شناسایی کاندیدای اصلح به جای بازیگران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: متأسفانه در دوره‌های قبلی نخبگان و دانشگاهیان در شناسایی افراد اصلح وارد میدان نشدند و به جای افراد متخصص الگوهای سمبلیک همچون بازیگران و ورزشکاران که علم شناسایی افراد اصلح را نداشتند.

وارد شدن نخبگان دانشگاهی برای شناسایی کاندیدای اصلح به جای بازیگرانابوالفضل یداللهی، معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه مردم کشور ما پایبند به نظام اسلامی هستند، افزود: گرچه در سال‌های اخیر مشکلات زیادی متوجه مردم بوده و باعث بی‌اعتمادی مردم شده اما در صورتی که کاندیداها بدون غلو به تبلیغات خود بپردازند این اعتماد قابل برگشت است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات فرصتی برای مردم است تا سرنوشت اجرایی و مدیریت کشور را خودشان انتخاب کنند، افزود: هرچه حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد جایگاه کشور در بین‌الملل تقویت شده و در حوزه درون‌مرزی نیز هر چه رئیس‌جمهور با آرای بیشتری انتخاب شود از منظر عملکردی پشتوانه اجرایی مستحکمی خواهد داشت.

یداللهی تأکید کرد: ضرورت داخلی و خارجی ایجاب می‌کند که مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته و در کنار آن انتخاب اصلح را رقم بزنند.


بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: مردم باید در انتخاب خود به فاکتورهای انقلابی بودن توجه جدی داشته باشند، فردی می‌تواند به مشکلات مردم رسیدگی کند که درد مردم را چشیده باشد و همزادپنداری کند نه اینکه خود در اشرافی گری زندگی کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تصریح کرد: متأسفانه در دوره‌های قبلی نخبگان و دانشگاهیان در شناسایی افراد اصلح وارد میدان نشدند و به جای افراد متخصص الگوهای سمبلیک همچون بازیگران و ورزشکاران که علم شناسایی افراد اصلح را نداشتند وارد کار شدند و موج احساسی در جامعه ایجاد کردند که پس از سال‌ها اعلام پشیمانی کردند.

وی تأکید کرد: در این دوره دانشگاهیان و نخبگان جامعه حضور جدی در میدان دارند و به توده مردم و به‌ویژه به قشر خاکستری جامعه روشنگری می‌کنند.

انتخابات؛ تضمین امنیت در عرصه داخلی و خارجی

یداللهی حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین‌کننده امنیت در عرصه‌های داخلی و خارجی کشور عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در دوره فعلی انتخاب بر مبنای اصول عقلانی و دانشی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شود، افزود: اگر در جامعه‌ای سرمایه اجتماعی که همان حضور و تائید مردم است از بین برود قطعاً پیشرفت کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

دکتر یداللهی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های سرمایه اجتماعی اعتماد و امید مردم است که متأسفانه اکنون این اعتماد مردم به مسئولین خدشه‌دار شده است که اگر کاندیداها بدون هیاهوی شعاری وارد صحنه انتخابات شوند و برنامه‌هایی را بیان کنند که توان اجرای آن را دارند قطعاً این امید و اعتماد قابل بازگشت است.

وی یادآور شد: متأسفانه اتفاقی که در دوره گذشته رخ داد و نگاه دولت‌مردان به خارج از کشور دوخته شد و با برجام امیدهای واهی به مردم دادند و اعتماد مردم را سلب کردند.

یداللهی با اشاره به اینکه مردم بیم این دارند که دوباره این اشرافی‌گری‌ها ادامه یابد، افزود: ضرورت ایجاب می‌کند که دانشگاهیان که دل در گرو آرمان‌های شهدا به پای کار بیایند و امید از دست رفته مردم را به آن‌ها بازگردانند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با انجام مناظرات روشنگری لازم برای مردم صورت بگیرد و مردم متوجه شدند که آزموده را آزمودن خطاست افرادی که مدعی اصلاح امور بودند و وعده‌های دروغین به مردم دادند در مباحث اقتصادی موفق عمل نکردند.

انتهای پیام
captcha