22 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به معترضان علیه شهرک‌سازی در کرانه باختری
کد خبر: 3975656
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

22 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به معترضان علیه شهرک‌سازی در کرانه باختری

در حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به معترضان شهرک‌سازی در کرانه باختری، 22 فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم زخمی و تعداد زیادی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار گازگرفتگی شدند.

22 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به معترضان علیه شهرک‌سازی در کرانه باختریبه گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی بر اثر حمله صهیونیست‌ها به راهپیمایی‌ فلسطینیان که در محکومیت شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی تجمع کرده بودند، 22 فلسطینی زخمی و ده‌‌ها نفر دیگر دچار گازگرفتگی شدند.

شاهدان عینی گفتند که در حالی که ارتش اسرائیل سعی می‌کرد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را متفرق کند، درگیری‌های خشونت آمیزی در حوالی جبل صبیح در شهر بیتا در جنوب نابلس رخ داد.

آنها افزودند که ارتش رژیم اشغالگر از شلیک مستقیم گلوله‌های پلاستیکی و گازهای اشک‌آور برای پراکنده کردن راهپیمایی استفاده کرد.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در طی این درگیری‌ها، 20 نفر از کارکنان این نهاد زخمی شدند. 

روز پنجشنبه جناح‌های فلسطینی خواستار اقامه نماز جمعه در شهر بیتا در کرانه باختری و شرکت در راهپیمایی محکومیت ایجاد پایگاه صهیونیست‌ها در کوه صبیح در این شهر شدند. ماه‌ها پیش شهرک‌نشینان اسرائیلی در تلاش برای ایجاد پایگاه جدید اقامتگاه‌هایی را در بالای این کوه ساختند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد که درگیری با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غرب رام الله، دو فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای اسرائیلی زخمی شدند.

به گفته فتحی جرادات، شهردار الخلیل، ارتش اسرائیل در الخلیل از رسیدن ده‌ها فلسطینی از شهر سعیر به یک مکان باستانی در نزدیکی شهر که حدود دو هفته پیش از سوی شهرک نشینان تصرف شد، جلوگیری کردند.

برآوردها حاکی از آن است که در حدود 650 هزار صهیونیست مهاجر در شهرک‌های کرانه باختری از جمله بیت المقدس اشغالی زندگی می‌کنند. 

انتهای پیام
captcha