انتخابات از دیدگاه امام خمینی(ره)
کد خبر: 3975685
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

انتخابات از دیدگاه امام خمینی(ره)

امام خمینی(ره) با رهبری حکیمانه خود انقلاب اسلامی را به سرانجام رساندند و این پیروزی نوع جدیدی از مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در اصل حاکمیت بر خویش ارائه کردند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانست تعریف جدیدی از مردم سالاری دینی به دنیا عرضه کند. و خط بطلانی بر تمامی تصورات غلط ناشی از برداشتی ناصحیح از اسلام بود.

در واقع این پیروزی توانست جمهوری اسلامی را با تعریف ساز و کارهای دموکراتیک مبتنی برنظام مردم سالاری دینی و حضور حداکثر مشارکت مردمی در بهره‌گیری از اصل حاکمیت بر سرنوشت خویش ارائه نمایند.

در این گفتار قصد داریم با بیان سخنانی از رهبر فرزانه انقلاب امام خمینی(ره) با موضوع انتخابات، شناخت صحیح و دقیقی از افکار و تئوری‌های آن رهبر حکیم داشته باشیم. در ادامه سخنانی از امام خمینی(ره) تقدیم می‌گردد.

« وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند».

« من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید».

« همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتیه».

« عزیزان من، که امید نهضت اسلامی به شماست، در روز تعیین سرنوشت کشور به پا خیزید، و به صندوق‌ها هجوم آورید و آرای خود را در آن‌ها بریزید».

« افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام، شرقی و غربی نباشند. بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند».

« تعیین رئیس جمهور یکی از چیزهایی است که بر همه‌ی مسلمان‌های ایران، بر همه‌ی مکلف‌های ایران واجب است که در این امر دخالت داشته باشند. اگر دخالت نکنند و یک صدمه‌ای به اسلام برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهی مسئول هستیم».

« مردم با شرکت‌شان در انتخابات ثابت کنند که از اسلام روی گردان نیستند».

منبع: کتاب انتخابات در اندیشه‌ی امام خمینی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.

انتهای پیام
captcha