رعایت اخلاق سیاسی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است
کد خبر: 3975935
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
اهمیت حضور / ۴

رعایت اخلاق سیاسی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن‌زاده با بیان اینکه دقت در مناظره‌ نامزدهای ریاست جمهوری بهترین راه شناخت است، گفت: اگر مناظره‌ها محتوای بهتری پیدا کند و آداب و اخلاق در آنها رعایت شود، قطعاً بینندگان بیشتری خواهد داشت و شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

اهمیت حضور /سید ابوالحسن حسن‌زادهحجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: با مشارکت حداکثری در انتخاب رئیس‌جمهور، امید به بهبود شرایط حاصل می‌شود. ممکن است کسانی راه اعتراض به وضع موجود را عدم شرکت در انتخابات بدانند، اما این عده می‌دانند که کشور بدون رئیس‌جمهور نمی‌ماند و قطعاً کشور توسط رئیس‌جمهور منتخب، اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور موردنظر آنها نباشد از همین وضعیتی که نسبت به آن گلایه دارند، شرایط سخت‌تری برایشان پیش خواهد آمد، اما اگر مشارکت کنند و فردی را که فکر می‌کنند می‌تواند بر مشکلات اقتصادی غلبه کند، امید بیشتری وجود دارد که بهبود بیشتری در زندگی آنها به وجود بیاید.


بیشتر بخوانید: 


حسن‌زاده افزود: حال که کشور به‌وسیله رئیس‌جمهور منتخب اداره خواهد شد، بهتر است که افراد با مشارکت حداکثری در انتخاب این شخص سهیم باشند و کسی را که به آرمان‌هایشان نزدیک‌تر است انتخاب کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به برنامه مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری در صدا و سیما گفت: متأسفانه در برنامه مناظره که بیشترین بیننده را دارد، شاهد مناظره‌ای در سطح بالا نبودیم، یعنی برخی از نامزدها با اولین سؤالی که از آنها پرسیده می‌شد به حاشیه می‌رفتند.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه لازم است نامزدها برنامه‌های خود را به درستی مطرح کنند، تصریح کرد: این گلایه از صدا و سیما وجود دارد که سؤالات مطرح شده جامع نبود، باید سؤالات جامعی پرسیده شود و نامزدها از موضوع موردنظر خارج نشوند.

وی در پایان گفت: بهترین راهی که می‌توان نامزدها را شناخت، همین مناظره‌ها است. شاید 3 ساعت برای مناظره و ارائه برنامه‌های اقتصادی اندک باشد و بهتر است بیش از این برای این مبحث زمان در نظر گرفته شود. اگر مناظره‌ها محتوای بهتری پیدا کند و آداب و اخلاق در آنها رعایت شود، قطعاً بینندگان بیشتری خواهد داشت و شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha