شرکت در انتخابات وظیفه دینداران است / حرمت‌ها را در رقابت‌ها حفظ کنیم
کد خبر: 3976128
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / ۱۸

شرکت در انتخابات وظیفه دینداران است / حرمت‌ها را در رقابت‌ها حفظ کنیم

امام‌جمعه اهل سنت شیراز، وظیفه شرعی هر مسلمانی را شرکت در انتخابات دانست و گفت: حفظ نظام اسلامی سفارش خداوند و رسول‌الله(ص) است.

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام‌جمعه اهل سنت شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: وظیفه شرعی هر مسلمان است که در انتخابات شرکت کند زیرا حفظ نظام اسلامی فرموده خداوند متعال و رسول‌الله(ص) است.

وی حضور در انتخابات را حق قانونی مردم یک کشور، شهر و روستا دانست که می‌توانند سرنوشت چهار ساله کشور، شهر یا روستای خود را تعیین کنند و ادامه داد: حضور در انتخابات حقیقتاً کشور و مردم را بیمه می‌کند.

خواجوی با بیان اینکه مشارکت گسترده مردم در انتخابات باعث می‌شود که دشمنان ناامید شده و متوجه شوند که ملت ایران دوستدار نظام و کشورشان هستند، گفت: حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان، دشمنان و استکبار جهانی است زیرا آن‌ها منتظر هستند و سعی می‌کنند که مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس و ناامید کنند اما وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند این مسئله کشور و شهر را بیمه می‌کند.


بیشتر بخوانید:


امام‌جمعه اهل سنت شیراز همچنین بر ضرورت انتخاب اصلح تأکید کرد و گفت: باید برای شناخت گزینه اصلح بررسی و تحقیق کنیم که این کار را می‌توانیم هم از طریق مشورت با کسانی که بهتر با مسائل سیاسی آشنا هستند و یا از طریق مناظره‌های تلویزیونی و یا برنامه‌های کاندیداها، انجام دهیم.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا فردی را انتخاب کنیم که اصلح‌تر بوده و شایستگی بیشتری برای اداره کشور و شهر و روستا داشته باشد و ضمن اینکه متدین، توانمند، اهل سواد و قدرت بوده باید دلسوز مردم باشد تا شاهد تغییرات خوبی برای شهر و روستا و کشورمان باشیم.

 خواجوی همچنین ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در رقابت‌های انتخاباتی را یادآور شد و گفت: کسانی که برای ریاست جمهوری یا شوراهای شهر و روستا تأیید شده‌اند اهل دین، ایمان و تقوا هستند پس باید به این موارد توجه کرد.

امام‌جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه در اسلام خشونت، تندی و بی‌احترامی به هیچ انسانی پذیرفته نیست، گفت: اسلام دین محبت است و همواره تأکید می‌کند که باید با برادران دینی خود با مهر و عطوفت و مهربانی رفتار کرد و به دیگر رقبا نباید حرف‌های ناروا و تهمت زد زیرا باید در پیشگاه خداوند پاسخگوی این اعمال باشیم.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی در انتخابات شرکت کرده و مورد تشخیص و تأیید شورای نگهبان واقع شده است، حرمت و عزت و کرامت دارد، گفت: برای پست ریاست جمهوری تنها یک نفر و یا برای شوراهای شهر و روستا چند نفر بیشتر لازم نیست که بر کرسی بنشیند و ما باید تنها به گزینه‌های شناخت اصلح توجه کنیم نه اینکه همدیگر را تخریب کنیم.

خواجوی با بیان اینکه هدف از شرکت در انتخابات فقط باید خدمت به خلق و نظام و کشور باشد، گفت: باید حرمت‌ها را در رقابت‌ها حفظ کنیم و از سخنان ناحق، ناروا و ناسزا به دیگر رقبا به شدت پرهیز کنیم و همه این‌ها دستورات شرع است که اگر مسلمانیم باید بدان‌ها پایبند باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha