حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام و حاکمیت را تضمین می‌کند
کد خبر: 3976477
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام و حاکمیت را تضمین می‌کند

امام‌جمعه محمدشهر کرج گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات موجب اقتدار کشور می‌شود و مشروعیت نظام و حاکمیت را تضمین می‌کند.

حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام و حاکمیت را تضمین می‌کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابوالقاسم میراحمدی، امام‌جمعه محمدشهر کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، انتخابات به معنای واقعی کلمه فرصت مهمی برای ایران عزیز و عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام است؛ از همین رو ائمه جمعه نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور اصلح و انتخابات پیشروی بسیار حساس هستند و این موضوع را به جد دنبال می‌کنند.

وی بر تشویق و ترغیب بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و افزود: رئیس‌جمهور آینده باید درباره اهدافی که پیش‌رو دارد، قاطع باشد و در قاطعیت طوری عمل کند که از سوی مردم مورد سؤال قرار نگیرد؛ بنابراین داشتن برنامه باید در اولویت رئیس‌جمهور آینده باشد.

امام‌جمعه محمدشهر کرج از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست که از سخنان و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری و بدون در نظرگرفتن امکانات و یا بدون اطلاع پرهیز کنند.

وی با اشاره به ارتباط صمیمی ائمه جمعه با اقشار مختلف جامعه، تأکید کرد: کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند باید یک برنامه واقعی ارائه دهند به‌گونه‌ای که کارشناسان با شنیدن این برنامه، آن را تصدیق کنند. زیرا مردم همیشه از ائمه جمعه سوال می‌کنند، چرا کسی به فکر گرانی و مشکلاتی پیش آمده نیست؟

میراحمدی با بیان اینکه ائمه جمعه انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده با صلابت و قاطعیت باشد، یادآور شد: این موضوعی است که رئیس‌جمهور آینده باید نسبت به آن تصمیم بگیرد و پیگیر جدی آن باشد تا به نتیجه برسد.

وی ولایی‌ بودن رئیس‌جمهور را بسیار مهم دانست و افزود: رئیس‌جمهور باید در کار و تصمیم‌گیری خودش طوری عمل کند که وقتی سر کار آمد مورد سؤال قرار نگیرد، در دوره‌های گذشته شاهد برخی اتفاقات بودیم که رئیس‌جمهور خلاف خواسته مردم و رهبری رفتار می‌کرد و این سبب نگرانی عموم جامعه شد.

امام‌جمعه محمدشهر کرج انتخابات ریاست جمهوری را از بعد داخلی و بین‌المللی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: انتخابات از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور است، چراکه مردم وارد میدان می‌شوند. در دستگاه اجرایی کشور یک نوسازی به‌وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه از نظر وجهه خارجی نیز حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده اقتدار ملی است، افزود: امکانات دفاعی مهم است اما بیش از همه این‌ها مردم یک کشور به آن سرزمین اقتدار می‌دهند و حضور مردم در صحنه انتخابات موجب اقتدار کشور می‌شود و مشروعیت نظام و حاکمیت را تضمین می‌کند.

انتهای پیام
captcha