اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و روشنگری دلسوزان نظام
کد خبر: 3977274
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
اهمیت حضور / 6

اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و روشنگری دلسوزان نظام

امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه اقتدار نظام از حضور پرشور مردم در صحنه‌ انتخابات سرچشمه می‌گیرد، گفت: دلسوزان این نظام و این انقلاب باید روشنگری حداکثری کنند و ملت بزرگ و شریف ایران، خود هوشیار هستند و می‌دانند حضور حداکثری و انتخاب احسن راهگشا و راه حل تمام معضلات و مشکلات است.

غبیشاویحجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیست و هشتم خرداد گفت: دو ویژگی مهم نظام جمهوری اسلامی، جمهوریت و اسلامی بودن آن است. پشتیبانی اصلی این نظام حضور مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه انتخابات است.

وی اظهار کرد: اقتدار این نظام از همین حضور پرشور مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات است. دو عامل می‌تواند این حضور پرشور را متأثر از خود سازند؛ عامل عمده، ناکارآمدی برخی از مسئولان و دوری از روحیه جهادی در بین آنها و شعار بدون عمل است. عامل دوم هم، تبلیغات سوء دشمنان این نظام و این ملت است که تازگی ندارد و بیش از چهل سال است که تبلیغات سوء می‌کنند تا مردم را از آینده ناامید کنند.


بیشتر بخوانید: 

غبیشاوی با تأکید بر اینکه دلسوزان این نظام و این انقلاب باید روشنگری حداکثری کنند، گفت: ملت بزرگ و شریف ایران، خود هوشیار هستند و می‌دانند حضور حداکثری و انتخاب احسن، راه حل تمام معضلات و مشکلات است.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: بعد از مناظرات سه دوره در روزهای اخیر، احساس می‌شود که مردم نسبت به حضور پای صندوق‌های رأی حساسیت بیشتری پیدا کردند. البته فرمایش مقام معظم رهبری درباره تواصی به حق و تواصی به صبر در این روزهای باقی مانده تا انتخابات مهم است و همه باید همدیگر را به مشارکت توصیه کنیم.

وی تأکید کرد: اگر خواهان آینده روشن‌تر و بهتر برای این کشور هستیم، می‌توان با حضور پای صندوق رأی این آینده را محقق کرد. دو مسأله مهم در این میان، حضور حداکثری و انتخاب احسن است. همانطور که قرآن کریم فرموده است: «فَبَشِّرْ عِبَادِ، لَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ»: به آن بندگان من كه به سخن گوش فرامى‏ دهند و بهترين آن را پيروى مى كنند، بشارت بده. اينانند كه خداوند هدايتشان كرده است و اينانند كه خردمندانند(زمر، 17 و 18). دقت در عملکرد و سوابق و برنامه‌ها می‌تواند ما را به انتخاب احسن رهنمون شود.

انتهای پیام
captcha