ملت ایران با آگاهی نماینده خود را تعیین کنند
کد خبر: 3978200
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
مولوی توکلی:

ملت ایران با آگاهی نماینده خود را تعیین کنند

امام‌جمعه اهل سنت تایباد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را از مسائل بسیار مهم و سرنوشت‌‎ساز یک جامعه دانست و افزود: ملت شریف ایران با آگاهی نماینده خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعیین کنند.

حضور مردم در انتخابات، یک وظیفه ملی و شرعی استمولوی غلام‌نبی توکلی، امام‌جمعه اهل‎‌سنت تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: واجب است امروز، مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و با رأی خود فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را از مسائل بسیار مهم و سرنوشت‌‎ساز یک جامعه دانست و افزود:  در برهه کنونی که استکبار جهانی و دولت‌های دست‌نشانده آن می‌خواهند در کشور ما یک فرد ضعیف را بر کرسی نشانند، تا بدین وسیله اهداف خود را بر کشور غالب کنند، باید ملت شریف ایران با آگاهی نماینده خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعیین کنند.

خطیب جمعه اهل‌سنت تایباد بیان کرد: رأی در واقع امانتی است که خداوند متعال به ما داده و باید آن را به فرد شایسته بسپاریم، فردی که امانتدار، پایبند به اصول مذهبی و سیاسی باشد و از قانون اساسی کشور تبعیت کامل کند.

رئیس جمهور در سرنوشت مردم سهیم باشد

مولوی شیرمحمد نیک‌کردار نشتیفانی، مدرس مدرسه علمیه تعلیم القرآن نشتیفان نیز در ادامه این گفت‌وگو، اظهار کرد: فردی که مردم آن را انتخاب می‌کنند، باید خود را در تعیین سرنوشت ملت سهیم بداند. کسی که با رأی مردم بر کرسی ریاست جمهوری می‌نشیند، باید دید وسیعی نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، دینی و اشتغال مردم داشته باشد.

مولوی نشتیفانی تأکید کرد: انتخابات یک اصل است و وظیفه شرعی مسلمانان شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشورشان است.

تشویق مردم به حضور حداکثری

مولوی رحیم نامدار، روحانی و خطیب اهل‌سنت شهرستان باخرز نیز بیان کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی یکی از مستحکم‌ترین ابزاری است که می‌تواند همچون زره پولادین در مقابل مقابل حمله دشمنان و سوء‌نیت آنان عمل کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات تحقق بخش اهداف و آرزوهای والای نظام است و باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون‌تر نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام جهان می‌شود. حضور مردم در انتخابات احساس مسئولیت در برابر آزمون الهی و ادای دین شرعی و اخلاقی و ملی است، وظیفه روحانیت و علما تشویق مردم به حضور حداکثری است. همه مردم تشیع و تسنن وظیفه دارند برای تعیین سرنوشت کشورشان در انتخابات شرکت کنند.

اولویت برنامه‌های یک رئیس‌جمهور

مولوی شرف‎‌الدین جامی الاحمدی، امام‌جمعه اهل‌سنت شهرستان تربت‌جام نیز مطرح کرد: جامعه اهل‌سنت این شهرستان امروز برای تعیین سرنوشت کشورشان در انتخابات پرشور شرکت می‌کنند و به دشمن اجازه نمی‌دهند تا به جای آنها در تصمیمات کشور سهیم باشد.

وی تصریح کرد: مدیران حوزه‌های علمیه و روحانیون مقام ارشادی دارند و توصیه‌های لازم برای راهنمایی مردم در انتخابات را انجام داده‌اند، یک نماینده خوب و شایسته باید دارای خصوصیاتی شامل امانتداری، دیانت، اخلاق و مردم‌داری، اقتصاد و توجه به معیشت مردم باشد.

امام‌جمعه اهل‌سنت تربت‌جام توجه به اشتغال و اقتصاد مردم را در اولویت برنامه‌های یک رئیس‌جمهور خوب دانست و گفت: امروز فقر و عدم شغل پایدار سبب مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها شده که باید برای رفع این معضل ابتدا اشتغال پایدار برای جوانان و افراد بیکار فراهم شود.

انتهای پیام
captcha